Avatar billede morpheous Nybegynder
29. april 2001 - 22:10 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Win98 startlogo

Hvor ligger og hvad hedder Win98 startlogo ??

Kan man evt. ændre på det ???

Jeg kender den med at tilføje logo=0 i msdos.sys eller lave en BMP fil og rename den til logo.sys
Avatar billede blood Nybegynder
29. april 2001 - 22:14 #1
Windows startlogo fil heder \"logo.sys\" som du skriver

Hvis du åbner filen i en billede program kan du se at det er den fil

Filen ligger c:\\logo.sys og kan kun ses hvis man har Vis alle filer på
Avatar billede cskaade Nybegynder
29. april 2001 - 22:15 #2
Den skulle gerne ligge i Windows eller windows/system og som du selv skriver hedde logo.sys
Avatar billede blood Nybegynder
29. april 2001 - 22:19 #3
cskaade >> Nej den ligger i roden (c:\\)
Avatar billede techno_dk Nybegynder
29. april 2001 - 22:21 #4
Start op logoet ligger på c og hedder logo.sys og det der med \"Du kan nu slukke din computer\" og \"Vent mens windows lukker\" ligger i C:\\Windows og hedder logos.sys og logow.sys
Avatar billede morpheous Nybegynder
29. april 2001 - 22:28 #5
Jeg er ret sikker på at der ikke er noget der hedder logo.sys i Windows98 .... den fil eksisterer kun i Windows95.

Jeg har \"vis alle filer\" og den findes ikke !!!
Avatar billede techno_dk Nybegynder
29. april 2001 - 22:29 #6
Du skal downloade eller selv lave et og ligge det som c:\\logo.sys så skulle det gerne komme frem selv om der ikke ligger noget i forvejen
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. april 2001 - 22:30 #7
To remove the startup screen, unhide the file C:\\MSDOS.SYS. In the DOS box, type ATTRIB -H -R -S C:\\MSDOS.SYS. Exit the DOS box. Edit the file and under the [Options] section add (or change the line if present) to LOGO=0

To change the startup and/or shutdown graphic screens, you can substitute a 320x400 pixel bitmap of your choice (no other size will work). The files to replace reside in your Windows directory, and have the non-bmp names:

Windows Startup screen - logo.sys
\"Please wait while Windows is shutting down\" - logow.sys
\"It is now safe to shut off your computer\" - logos.sys

You may wish to save the originals first by renaming the file you plan to replace. For example, change LOGO.SYS to LOGO.BMP. Then copy your own bitmap (bmp) file, renamed and relocated to the Windows directory.

NanoQ
Avatar billede morpheous Nybegynder
29. april 2001 - 22:36 #8
*S*

Nej, nej ... nej, jeg vil vide hvor det billede ligger henne *S* Win98 finder det vel ikke bare ud fra ingenting ???
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
30. april 2001 - 08:58 #9
Nu ved du hvad filen hedder, så åbner du bare din stifinder, funktioner, søg efter, indtaster navnet og så får du opgivet stien til det på DIN Pc!
Avatar billede morpheous Nybegynder
30. april 2001 - 12:23 #10
Jamen det nytter jo ikke noget, når jeg nu ikke har filen LOGO.SYS på min Win98  !!!

Såvidt jeg har forstået, eksisterer den ikke i Win98, og hvis den gør, så gemmer den sig meget godt.
Avatar billede disoline Nybegynder
30. maj 2001 - 12:59 #11
Ok for det første så ligger logos.sys og logow.sys i c\\windows.
1.Husk at indstil mappeindstillinger til vis alle filer.
2. Der efter trykker du på den fil du vil rette i.
3. logos.sys er sluk billede og logosw.sys er start billede.
4.når du trykker på filen vil den komme op og spørge hvad program du vil åbne det med.
5.åben filen med et billedbehandlings program.
6.husk at gemme den gamle fil før du overskriver den.
7. kan du ikke finde dine logo filer så højre klik evt. i windows mappen og arranger ikoner efter navn...så skulle du gerne kunne finde den.
8. hvis du kan se opstarts billedet når du starter windows så er den også i windows mappen.
håber det lykkes...
Avatar billede AKjeldsen Novice
15. juni 2001 - 22:27 #12
Få fat i et program der hedder: Desktop Architect, med det kan du ændre start, slut og \"tænke\" billedet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2001 - 00:29 #13
Det simple svar på dit spørgsmål er at \"filerne\" er indeholdt i c:\\io.sys. Hvis de nævnte logo.sys, logow.sys og logos.sys ikke eksisterer på harddisken, bruger den de indbyggede (default) billeder som er i io.sys\'en. For at ændre dem til noget andet, følger du anvisningerne ovenfor, og laver tre filer:
c:\\logo.sys
c:\\windows\\logos.sys
c:\\windows\\logow.sys

Du kan downloade de originale filer her: http://phish.marko.net/logo/
og herefter rename dem til bmpfiler, hvor du så kan bruge paint til at rette dem med. Husk at rename dem tilbage til \"sys\" filer efter tilretning.

Avatar billede beldring Nybegynder
18. maj 2002 - 18:53 #14
Hvad med at lukke dette spørgsmål???