Avatar billede matas_mr Nybegynder
12. februar 2006 - 21:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skal bruge en bærbar computer til studiebrug men hvad for en?

Hej

Jeg står snart og skal bruge en bærbar computer til studiebrug.
Jeg skal ikke bruge den til noget grafisk, kun til tekstbehandling, surfe på nettet og så videre.
Harddisken skal være minimum på 60gb.

Den må ikke være stor. Det vil sige ikke over 15”.
Den skal være rimelig hurtig.
Den skal være robust, og sidst men ikke mindst skal den have et fedt design.

Jeg har kigget meget på Apples iBook 14”. Er det et godt valg? Jeg vil meget gerne høre fra jer hvis i har nogle erfaringer med denne model.

Hvad kan i ellers anbefale?

Den må max koste omkring 10 000kr.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2006 - 22:12 #1
vælg ibm så er du sikret en høj kvalitet og god service hvis den skulle gå istykker.

En typisk rep varer ca en uge på acer har vi oplevet 2 mdr så resten siger sig selv .

for 10k skulle du kunne få en fra ibm t serie
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2006 - 22:17 #2
http://www5.pc.ibm.com/dk/products.nsf/Products?openagent&brand=Thinkpad&series=ThinkPad+Z+notebooks

T serien var desværre over dit budget ,men z serien er god ,R serien kan ikke anbefales den er ibm mest skrabede model men prisen er også derefter
Avatar billede espersen Novice
13. februar 2006 - 08:56 #3
johh eller en Asus eller Toshiba er fine

læs evt. vores køberguide -; http://laptopworld.dk/index.php?id=22http://laptopworld.dk/index.php?id=22

Mac er som ok, men alm. laptop lyder mere oplagt.

forslag: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=160720
Avatar billede espersen Novice
13. februar 2006 - 08:59 #4
forslaget har selvf. Centrino (lavt strømforbrug = lang batteritid) + et meget stærkt grafikkort

et andet forslag :
http://laptopworld.dk/index.php?id=146
Avatar billede matas_mr Nybegynder
13. februar 2006 - 19:40 #5
Tja det var måske værd at overveje en Ibm. Men jeg syntes ikke at man får så meget for pengene.. Det gør man selvfølgelig heller ikke med en Apple..

Jeg vil gerne høre kommentarer fra folk som kender til Mac!

Hilsen Matas!
Avatar billede espersen Novice
13. februar 2006 - 21:09 #6
Ibm er desværre heller ikke i den kønne liga - men tjek Asus ud - de er ret fede i designet.
Avatar billede torappelt Nybegynder
13. februar 2006 - 22:14 #7
Tjaaahhh - der er ligeså mange forskellige erfaringer med bærbare, som der er brugere...På Sydd.Uni. bruger de fleste Dell (også p.g.a. den surperfine service).
(PS. jeg har ikke selv en DEll)
Avatar billede espersen Novice
20. februar 2006 - 13:26 #8
kaster et svar - spørg endelig !
Avatar billede matas_mr Nybegynder
20. februar 2006 - 14:38 #9
Jeg har godt nok også set meget på Dell men jeg syntes ikke man får så meget for pengene. Men det er jo også super duper kvalitet!
Avatar billede torappelt Nybegynder
20. februar 2006 - 23:03 #10
Du skal gå efter erfaringer fra de steder hvor bærbare bruges meget. Hvis du lytter til enkeltpersoners erfaringer med lige netop deres mærke så holder det altså ikke i længden...(lidt ligesom: min oldemor gik over motorvejen med bind for øjnene hele sit liv i 92 år - så du kan roligt gøre det samme !!!!)