Avatar billede the_svendsen Nybegynder
12. februar 2006 - 21:50 Der er 11 kommentarer

Langsomt internet med 2Mbit

hey all experts..

for en uge siden fik jeg trådløs 2048/512 med tdc.
min router er en netgear WGR614v5.
selve internettet, altså web-siderne, går forholdsvis hurtigt.
men når man downloader fra nettet, henter jeg kun med 3-4kb/sek.men med bitlord henter jeg med 30kb/sek. det er jo hellert ikke meget... nogen der ved hvilke indstillinger man skallave om på på routeren før det kører optimalt? eller om det overhoved er routeren??
Avatar billede clausbr Nybegynder
12. februar 2006 - 21:57 #1
hvis du ikke surfer eller download på nette er der så aktivitet på din router
Avatar billede clausbr Nybegynder
12. februar 2006 - 22:00 #2
og er det hotspot du har fået fra tdc eller adsl
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
12. februar 2006 - 22:48 #3
Du skal inde i din router sætte i advanced>firewall>Max/Nat/Firewall session Per User til 2048, ellers kan den ikke håndtere alle de forespørgsler der kommer til din pc.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
12. februar 2006 - 22:51 #4
Herinde kan du se hvordan din router nøjagtigt  skal stilles med hensyn til Bitlord.

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm
Avatar billede the_svendsen Nybegynder
13. februar 2006 - 09:44 #5
kan personer godt være usynlige på netværket??
for da jeg slukkede for alle vores computere, kørte modemet stadig, ret kraftigt.
jeg sætter lige routeren op med password senere i dag, og ser om det virker...
Avatar billede clausbr Nybegynder
13. februar 2006 - 10:33 #6
det kan jo også være udefra at de prøver at komme ind.
Jeg ved ikke om du kan få en oversigt over alle de trådløse netværk der er.
eller se om din dhcp server skriver hvem der er på.
Avatar billede the_svendsen Nybegynder
13. februar 2006 - 11:00 #7
der er et trådløst netværk, udover mit. men når jeg går ind på min routerer det kun mig og min søster der er på.
kan man gøre sig usynlig, så man ikke kan ses på routeren??
Avatar billede clausbr Nybegynder
13. februar 2006 - 11:19 #8
Det kan også være den wirelsess Channel  du bruger er i konflikt med en anden trådløs router og på den måde gå de ind over hinanden
husk at WEP Encryption på dit trådløse netværk.
Jeg har aldrig hørt om at nogle kan komme på uden at router vil register det
det er kun DHCP du kan snyde ved at selv at angive din ip adresse
men hvis din router giver på oplysninger om MAC Adresser og computer navn
burde det ikke vare det.
men som sagt det kan også være ude fra.
Husk at sæt den til den trådløse del til
Basic Rates 1 til 22 Mbit
TX Rates 1 til 22 Mbit
SSID Broadcast .:Disabled
Er bedst sådan  da andre ikke kan se dit netværk

jeg ved ikke hvordan din router er sat op men sådan ser min trådløse router sat op.
Avatar billede the_svendsen Nybegynder
13. februar 2006 - 12:25 #9
ok.. vil prøve det når jeg kommer hjem... er i skole nu..
ved du om der er en guide til perfekt opsætning af router??
har en Netgear WGR614 v5
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
13. februar 2006 - 14:04 #10
Avatar billede the_svendsen Nybegynder
13. februar 2006 - 14:45 #11
SSID Broadcast er nu disabled.
men kan ikke finde ud af hvor man indstiller Basic Rates og TX Rates :S