Avatar billede kulz0r Nybegynder
12. februar 2006 - 17:23 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

En pludselig blå skærm.

Jeg har et problem!

Jeg var på vej ind i et spil, og pludselig blev min slærm helt blå, og så var der ikke andet at gøre end at genstarte den.

Jeg kører med:
ASRock K7VT4A+ bundkort
Amd Athlon XP 2000+
1024 mb ddr Kingston ram
80 gb Maxtor harddisk
ATI Radeon 9800PRO 128 mb

Kan det være noget med mit hardware, eller kan det være noget andet?
Avatar billede kulz0r Nybegynder
12. februar 2006 - 17:24 #1
Det er forresten sket 2 gange indenfor ½ time.
Avatar billede levithan Nybegynder
12. februar 2006 - 17:27 #2
hvilken info fejlbesked giver den.  skriver en stop kode + filnavn
Avatar billede kulz0r Nybegynder
12. februar 2006 - 17:28 #3
Nej, den skriver ikke noget som helst når jeg starter computeren.
Den kører bare som om intet var sket.
Avatar billede boxer Nybegynder
12. februar 2006 - 17:34 #4
Hvad er det for et spil?
Avatar billede kulz0r Nybegynder
12. februar 2006 - 17:34 #5
Counter-Strike - Condition Zero.

Men har ikke prøvet at se, om den gør det samme på de andre spil jeg har.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
12. februar 2006 - 17:37 #6
har du flyttet rundt på din pc - ram eller grafikkort kan være rystet løs
Avatar billede boxer Nybegynder
12. februar 2006 - 17:38 #7
Har du nyeste driver herfra:
http://www.ati.com/support/driver.html
Hent den men vent med at installere den.

Gå i enhedshåndtering, højreklik på dit grafikkort og vælg fjern. Genstart og installer den driver du hentede fra:
http://www.ati.com/support/driver.html

Hvis du har haft gang i noget overclocking, skal dette fjernes igen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. februar 2006 - 17:42 #8
Hvad står der på den blå skærm ?
Avatar billede kulz0r Nybegynder
12. februar 2006 - 17:43 #9
Nej, jeg har ikke haft flyttet min pc, men jeg kan da lige tjekke, om der er noget der sidder løst..
Avatar billede kulz0r Nybegynder
12. februar 2006 - 17:43 #10
Jeg har før prøvet at installere den nyeste driver til grafikkortet, men den meldte fejl, og jeg måtte installere en ældre version.
Avatar billede kulz0r Nybegynder
12. februar 2006 - 17:44 #11
Der står intet på den blå skærm.. den bliver bare helt blå..
Avatar billede boxer Nybegynder
12. februar 2006 - 17:46 #12
Prøv alligevel det jeg skrev her:
Kommentar: boxer

Sørg også for at have nyeste directx installeret.
Tjek det ved at skrive dxdiag i kommandoen Kør.
I nederste linie kan du se versionen.
Avatar billede jonasdreyer Nybegynder
12. februar 2006 - 17:47 #13
Det er det man kalder en BSOD(Blue Screen of death) Hvor mange  ram blocke er der sat i dit bundkort?
Avatar billede kulz0r Nybegynder
12. februar 2006 - 17:49 #14
Der står: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
Avatar billede kulz0r Nybegynder
12. februar 2006 - 17:50 #15
Der er kun sat en RAM-blok i..
Avatar billede lazor Nybegynder
12. februar 2006 - 17:55 #16
Hmm.. Det kan være mange ting. Det kan være en ram block  der næsten er brændt af.. Eller Noget andet.. Vis du har mulighed for at formatere så skulle du næsten prøve det.
Avatar billede kulz0r Nybegynder
12. februar 2006 - 17:57 #17
Okay.. Det ville være surt hvis det er RAM'ene, for de er kun 2½ måneder gamle.

Jeg har faktisk også tænkt mig at formaterer computeren.
Avatar billede lazor Nybegynder
12. februar 2006 - 18:01 #18
Ok. Vis du har mulighed for at prøve nogle andre ram, ville det være klart nr. 1.
Jeg havde også købt 1 GB DDR2 Ram.. Dem kunne jeg sige farvel til et par måneder senere!
Avatar billede lazor Nybegynder
12. februar 2006 - 18:05 #19
Svar nok?
Avatar billede kulz0r Nybegynder
12. februar 2006 - 18:09 #20
Jeg har ikke mulighed for at skifte ram lige nu..
Avatar billede lazor Nybegynder
12. februar 2006 - 18:15 #21
Oka. prøv at formatere og vend tilbage "Good luck"
Avatar billede kulz0r Nybegynder
12. februar 2006 - 18:17 #22
okay

I må endelig gerne skrive igen..

Jeg formaterer først computeren i næste uge pga. nogle opgave og backup.

Hilsen Jacob
Avatar billede boxer Nybegynder
12. februar 2006 - 18:18 #23
Formatering må være sidste mulighed.

Jeg er mere tilhænger af fejl i grafikkortet eller driveren. Især når du skriver dette:
Kommentar: kulz0r
Avatar billede kulz0r Nybegynder
12. februar 2006 - 19:23 #24
Kan det med grafikkortet ikke have noget med at gøre, at jeg ikke kører med windows service-packs?
Avatar billede boxer Nybegynder
12. februar 2006 - 19:40 #25
Det ved jeg ikke.
Men jeg ved at XP uden minimum SP1 ikke holdes virusfri mange minutter. Om dine crash skyldes virus er ikke helt utænkeligt.

Det er nok en god idé at få tjekket din PC for virus ved enten at oprette et spørgsmål i viruskategorien eller besøge http://www.spywarefri.dk/forum/