Avatar billede the_svendsen Nybegynder
12. februar 2006 - 12:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Firewall på trådløs router

Hej...

i onsdags fik vi installeret trådløst internet fra tdc.
vores router er en trådløs netgear.
men når jeg så bruger nogle programmer, som bittorrent, skriver den at der er firewall/NAT tilstede, så downloaden kører langsomt. den downloader med maks 30 kb/dek, og det er en 2048/512 forbindelse.
nogen der ved hvordan man kan konfigurere feirwallen, så den tillader de programmer som downloader?
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. februar 2006 - 13:15 #1
Hvilken firewall ?
Avatar billede boxer Nybegynder
12. februar 2006 - 13:22 #2
Tjek om din router findes på denne liste:
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

Hvis den gør, klikker du på den. Så kommer du til en side med forskellige programmer. Hvis omtalte bittorrent program findes på listen, klikker du på det. Så får du en fin lille guide :o)
Avatar billede the_svendsen Nybegynder
12. februar 2006 - 14:38 #3
nu siger bittorrent ikke mere at der er firewall eller nat, men den kører stadig meget langsomt..? hvorfor??
Avatar billede mortenbock Nybegynder
12. februar 2006 - 14:49 #4
bittorrents almindelige porte bliver nogle gange dæmpet af udbyderne, så hvis du ændrer de porte den benytter, så kan det forbedre din hastighed.
Avatar billede the_svendsen Nybegynder
12. februar 2006 - 15:02 #5
har osse prøvet at ændre dem...
Avatar billede boxer Nybegynder
12. februar 2006 - 16:19 #6
Det er ikke alle bittorrent programmer der giver en lige god DL hastighed.
Det er ikke alle filer der er lige mange "udbydere" til.
Hvis du kun DL en fil, skal du ikke forvente at udnytte hele din båndbredde. Skal du udnytte hele din båndbredde, skal du hente måske hente 20 filer.

Programmet skal også være åbent en del timer inden du kan forvente at DL med fuld hastighed.