Avatar billede kingguro.dk Nybegynder
11. februar 2006 - 23:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Åbne billed med DevIL

Er der nogen der har erfaring med DevIL til at hente billeder med? Jeg skal åbne et billed og kunne læse hvert pixel i dette? Det skal også være muligt at læse dimentionerne på billedet?
Avatar billede bertelbrander Novice
12. februar 2006 - 00:00 #1
Jeg kender ikke devil.

Hvad mender du med at det skal "hente billeder"?

Jeg har lavet jdraw:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/sample.html#images
Som kan læse og skrive .bmp og .jpg, arbejde med pixels, og du kan også læse dimensioner, og ændre størrelse osv.
Avatar billede kingguro.dk Nybegynder
12. februar 2006 - 11:05 #2
DevIL er et billedbehandlings biblotek til C/C++ (http://openil.sourceforge.net). Jeg kan godt åbne et billed, men jeg ved ikke hvordan jeg kan læse de enkelte pixels fra dette?
Jeg skal benytte DevIL til dette projekt, så jeg kan desværre ikke benytte dit jdraw. Ellers mange tak ;)
Avatar billede kingguro.dk Nybegynder
12. februar 2006 - 16:10 #3
Jeg har fundet ud af det. Så jeg lukker spm'et.