Avatar billede loxx-- Nybegynder
11. februar 2006 - 17:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning af router

Hej

Jeg har i øjeblikket en Linksys BEFSR81 router, som kører fint. Der er koblet 3 computere til denne med alm. netværkskabel, og ADSL-modemmet er koblet til routeren (selvfølgelig).

Jeg vil så gerne have sat en trådløs router ind, så jeg kan bruge min bærbare hvor jeg vil i huset.

Kan man købe en router, som både indeholder 8 porte og kan sende trådløst? Eller skal man have en særskilt router til det trådløse, og hvordan skal dette sættes op? (I hvad "rækkefølge" - altså ADSLmodem -> Trådløs router port xx -> Alm. router port xx - osv)

Har i nogle anbefalinger til køb af trådløs router?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. februar 2006 - 18:49 #1
Du har to muligheder. Du kan købe et trådløst accespoint, evt. med porte til flere kabler og så tilkoble dette accesspoint til din router.

Du kan også købe en trådløs router med porte til kabeltilslutning, og så erstatte din router med denne.

Personlig vil jeg anvefale første løsning, der giver mere flexibilitet og som ikke lader en trådløs enhed være knudepunktet i dit net
Avatar billede loxx-- Nybegynder
12. februar 2006 - 16:57 #2
Hvad er et trådløst accespoint? Er det en særskilt enhed, som skal kobles til routeren med et alm netkabel (som en PC)?

Kan du ikke komme med et link til EDBpriser.dk fx, så jeg kan se det.
Avatar billede lazor Nybegynder
12. februar 2006 - 18:17 #3
Du kan købe en D-link Router.. Jeg køre selv med D-link. Der er nem opsættning på, og god forbindelse.. http://www.d-link.dk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDLYZU93ygJVYKuJXStvhLPG3yV3oVIp4j6ltbNlwaaRp+X19Vnq1zitUvt1LVILi0KHoK18YsenYbIG1GdA=  Er en super Router.
Avatar billede loxx-- Nybegynder
12. februar 2006 - 18:59 #4
Jamen det er da ikke sådan et access point - er det?
Avatar billede lazor Nybegynder
22. februar 2006 - 15:07 #5
Jeg mener der er access point i?

Men ellers tag D-link 514.. Det er nok den bedste kontor/hjemme netværk.

Den er meget brugervendlig også. http://www.d-link.dk/?go=gNTyP9CgrdFOIC4AStFCF834mptYKO9ZTdvhLPG3yV3oU4t/jqltbNlwaaRp7j8vED2onGQTo48EB9bgzKXlKEgVtuPfZg== Der er Access point i!