Avatar billede dennism Nybegynder
11. februar 2006 - 16:13 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

AcessPoint og netkort

Jeg har kig på følgende to produkter:
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=150547
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=150546

Skulle de ikke være ganske udemærket?
Avatar billede levithan Nybegynder
11. februar 2006 - 16:15 #1
Det virker som alt andet. Dog skal jeg lige spørge hvordan er "omgivelserne" til dit formål
Avatar billede dennism Nybegynder
11. februar 2006 - 16:15 #2
Det er til privat forbrug, og skulle gerne kunne trænge igennem et loft. AP skal stå på loftet, og værelset er nedenunder
Avatar billede levithan Nybegynder
11. februar 2006 - 16:18 #3
hvis det er lige nedenunder burte det ikke give de vilde problemer . jeg har ca 3 meter hen til en pcer hvor der er en betong væg imellem den giver 70-80% i styrke
Avatar billede dennism Nybegynder
11. februar 2006 - 17:12 #4
Ikke andre der har kommentarer til disse produkter?
Avatar billede soulmand Nybegynder
11. februar 2006 - 17:38 #5
jo - jeg skriver lige på en lille D-Link historie til dig, men mangler lige at få styr på produkt nr., og blev lidt sidetracket -  poster her indenfor 20 min ;-)
Avatar billede soulmand Nybegynder
11. februar 2006 - 19:29 #6
det var vist indenfor 120 min. jeg mente ! - men her kommer den:

jo, jeg har både gode og dårlige erfarringer med D-Link  trådløse produkter.
Eller rettere, jeg tror det beror på samspillet imellem de tilknyttede komponenters opsætning i deres egen respektive softwareindstillinger, og modsat (!) - undskyld, hvis det lyder lidt snirklet - så her er et eksempel fra hjemmefronten:

D-Link DI624+ 54mbs/2.4Ghz (svarer vist nogenlunde til dit valg)
Den har jeg haft kørende i snart et års tid, og den fungerer 100% med min bærbares indbyggede WLAN (Intel).

Accespointet er også min router forbundet til Webspeed modem, og D-Link brugerinterfacet vil jeg give topkarakterer for opsætning, info og hele DHCP/IP forståelsen - altså min.
Samtidig monterede jeg også D-Link PCI kortet DWL G520+ i et par stationære, og tilsyneladende fungerede det hele fra starten upåklageligt.

Men allerede efter 1. dag smed sønneken fnysende kortet tilbage i hovedet på farmand, og bedyrede at 'rigtige spillere' (læs: Halflives) udelukkende sværgede til faste forbindelser, og det @*#%!!#** kort kunne jeg godt anbringe diagonalt et vist sted vi ikke skal komme ind på her!
Sådan belært, af dette for vor moderne tids ungdom så repræsentative udtryk for at tålmodighed og responstid måles i nanosekunder - og ikke tolerer det mindste drop i signalstyrke, måtte jeg erkende at den bedste forbindelse også på det dette område er den faste - så ind med kablet igen til drengen med det halve liv ;-)

Efter flere måneders bøvl med bl.a. gentagne periodevis uforklarlige udfald, og især langsommelig eller mislykket login protokol, gentog historien sig og nu var det daddy der fik nok af det @*#%!!#** kort, og da jeg jo lige havde et andet alternativ liggende ved hånden skulle det afprøves førend drømmen om de kabelfri gulvpaneler helt brast - så i med et ASUS WL-138G.  Heldigt valgt - for det har fungeret 100% upåklageligt lige siden, altid hurtig og problemfri og jeg har mistet endnu en kæphest, nemlig illusionen om at hele maskineriet altid spiller bedst med samme producents HW/SW i samme led - jeg er jo typen der i dag sværger til at Intel processoren skal sidde på et Intel bundkort og så fremdeles.

Efterfølgende har jeg yderligere monteret datterens pc med et Asus WL kort, og igen helt uden problemer.

På mit arbejde har jeg opsat en lignende model (DI 514), men her er erfarringsgrundlaget stadigt lidt for spinkelt, og noget mere broget til at drage nogen konklusion, dog tyder det også her på at D-Link routeren har nogle problemer med at connecte til D-Link's WL PCI kort - og jeg har endnu ikke været ude for at skulle connecte til PCMCIA/Cardbus.

Om jeg bare er uheldig (der er dog tale om 3 stk. D-Link PCI kort) eller der er ukendte bygningsfaktorer som spiller et puds ?! Men jeg kan dog på positivlisten tilføje at mit D-Link accespoint har en rækkeevne igennem flere etager når det gælder den bærbare - DR netradio spiller helt ned til cykelkælderen.
Avatar billede dennism Nybegynder
11. februar 2006 - 21:40 #7
Tak for dit svar :)
Tror jeg forsøger mig med disse produket - så må vi håbe det dur.

Smider I lige et svar?
Avatar billede levithan Nybegynder
11. februar 2006 - 21:41 #8
ok
Avatar billede soulmand Nybegynder
12. februar 2006 - 00:24 #9
:-)