Avatar billede tobi98ab Nybegynder
11. februar 2006 - 11:17 Der er 2 kommentarer

Dansk Bredbånd og problemer med trådløs router

Hej,

Jeg har for en måneds tid siden skiftet til Dansk Bredbånd, og har fået en fantastisk hurtig linie (10 Mbit) - når den virker. Jeg har brugt utallige timer på telefonen til deres kundeservice, da det tog dem 3 uger at få linien til at virke.

De fik det så til at virke i 3 dage, hvorefter jeg pludselig blev koblet af igen, og modtager nu ikke korrekt IP-adresse. Deres kundeservice har fejlmeldt linien, men der sker ikke noget. De kan ikke hjælpe i øvrigt uden man er koblet direkte i deres boks (forståeligt nok), men siger at fejlen måske kan have noget at gøre med min Linksys Router (trådløs).

De 3 dage det virkede kørte den over min router uden problemer, og min router har virket upåklageligt ved tidligere udbyder! Dansk Bredbånd mener ikke at de har et problem med routere, men kan heller ikke forklare mig hvad fejlen er, eller i det hele taget gøre noget ved det (indtil videre).

Mit spørgsmål: Kan det være min router som er problemet? Og er der andre der har haft problemer med Dansk Bredbånd og routere??
Avatar billede kij1 Nybegynder
11. februar 2006 - 12:18 #1
Hej tobi98ab

Har selv Dansk Bredbånd, har haft det i næsten 2 år. Det tog også ca 3uger at få det til at virke første gang. Deres support er talentløs, jeg har over 25 års erfaring som netværksspecialist, er MCP så jeg ved en del om fejlfinding - de prøver at fralægge sig ethvert problem, og lægge det over på kunden.
Kører selv iøjeblikket med en Level One trådløs router u/prob., dog var linienr nede i 14 dage i julen, en ting de kunne have klaret på 5 min på centralen.

Prøv at release IP adressen - fjern routeren - vent et par timer og kobl så pc direkte i stikket, så får du afklaret om det er din router der fejler.

mvh
Kell Jørgensen
http://www.proff-hosting.dk
Avatar billede tobi98ab Nybegynder
12. februar 2006 - 19:11 #2
Hej Kell,

Nej, det virkede heller ikke! Jeg må kontakte Dansk Bredbånd mandag, og rykke endnu en gang for en løsning. Jeg hører dog stadig gerne anbefalinger og kommentarer til spørgsmålet.