Avatar billede mikidk Nybegynder
11. februar 2006 - 10:00 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

look2me - cfcfg32.dll

Jeg har en inficeretPC, kan ikke komme af medLook2me og en fil der hedder cfcfg32.dll. Har prøvet at køre Ewido, Spybot og adaware i fejlsikret tilstand samt scannet med Panda.
jeg kan bare ikke fjerne cfcfg32.dll

Hilsen Robert
Avatar billede levich Nybegynder
11. februar 2006 - 10:19 #1
Hent http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html.
Kør HijackThis, klik på scan, kopier loggens tekst og smidt den herind.
Avatar billede mikidk Nybegynder
11. februar 2006 - 15:00 #2
Så er jeh på igen

hermed min log

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\TPSrv.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\pavsrv51.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\AVENGINE.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\APVXDWIN.EXE
c:\program files\panda software\panda titanium 2006 antivirus + antispyware\firewall\PNMSRV.EXE
C:\Program Files\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\PavFnSvr.exe
C:\Program Files\Common Files\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\PsImSvc.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\WebProxy.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\avciman.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\psimreal.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\Hijack\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchURL = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =  http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchURL = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = about:blank
R3 - URLSearchHook: (no name) - {FB7E3342-D086-D47B-D3E6-A50FD59C1CB4} - C:\WINDOWS\System32\myzbo.dll (file missing)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\APVXDWIN.EXE" /s
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {74CD40EA-EF77-4BAD-808A-B5982DA73F20} (YazzleActiveX Control) - http://yax-download.yazzle.net/YazzleActiveX.cab?refid=1123
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O20 - Winlogon Notify: avldr - C:\WINDOWS\SYSTEM32\avldr.dll
O20 - Winlogon Notify: BITS - C:\WINDOWS\system32\m8rmli9118.dll
O20 - Winlogon Notify: wingdm32 - wingdm32.dll (file missing)
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Program Files\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: Panda Function Service (PAVFNSVR) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\PavFnSvr.exe
O23 - Service: Panda Process Protection Service (PavPrSrv) - Panda Software - C:\Program Files\Common Files\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
O23 - Service: Panda anti-virus service (PAVSRV) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\pavsrv51.exe
O23 - Service: Panda Network Manager (PNMSRV) - Panda Software - c:\program files\panda software\panda titanium 2006 antivirus + antispyware\firewall\PNMSRV.EXE
O23 - Service: Panda IManager Service (PSIMSVC) - Panda Software Internacional - C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\PsImSvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Panda TPSrv (TPSrv) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\TPSrv.exe
O23 - Service: windows virus scanner (windows antivirus) - Unknown owner - C:\WINDOWS\nav32.exe (file missing)
Avatar billede levich Nybegynder
11. februar 2006 - 15:02 #3
Jeg ser på det, øjeblik.
Avatar billede mikidk Nybegynder
11. februar 2006 - 15:15 #4
Der popper også hele tiden en side op i Internet explorer som har adressen http://www.intern-etadvertising.com/normal/yyy102.html
Avatar billede levich Nybegynder
11. februar 2006 - 15:54 #5
(1)
Deaktiver systemgendannelse, ved at Højreklikke på "Denne Computer" på skrivebordet -> egenskaber -> Systemgendannelse -> sæt flueben i "Deaktiver systemgendannelse" -> Klik OK.

(2)
Hent http://downloads.stevengould.org/cleanup/CleanUp40.exe
Læs vejledningen til Cleanup her: http://www.bleepingcomputer.com/forums/tutorial93.html

Hent scannereren http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe.

Hent og udpak Killbox http://www.bleepingcomputer.com/files/spyware/KillBox.zip

(3)
Genstart computeren i fejlsikret tilstand (tryk F8 når Windows starter op), og fix følgende linjer med HijackThis:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchURL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchURL = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = about:blank
R3 - URLSearchHook: (no name) - {FB7E3342-D086-D47B-D3E6-A50FD59C1CB4} - C:\WINDOWS\System32\myzbo.dll (file missing)
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: {74CD40EA-EF77-4BAD-808A-B5982DA73F20} (YazzleActiveX Control) - http://yax-download.yazzle.net/YazzleActiveX.cab?refid=1123
O20 - Winlogon Notify: BITS - C:\WINDOWS\system32\m8rmli9118.dll
O20 - Winlogon Notify: wingdm32 - wingdm32.dll (file missing)
O23 - Service: windows virus scanner (windows antivirus) - Unknown owner - C:\WINDOWS\nav32.exe (file missing)

(4)
Åbn en tilfældig mappe, i menuen skal du klikke på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler" og ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

søg efter og slet følgende fil(er):
C:\WINDOWS\System32\myzbo.dll
C:\WINDOWS\web\related.htm
C:\WINDOWS\system32\m8rmli9118.dll
wingdm32.dll
C:\WINDOWS\nav32.exe

(5)
Kør scanneren mwav.exe, og sæt flueben i følgende: Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende: All local drives og Scan all files. Tryk på Scan Clean.
Scanningen kan godt nogen tid.

(6)
Kør Cleanup. Gå til option og sæt flueben ved cookies, prefetch, temp og all users. Tryk på “cleanup”.

(7)
Start KillBox, sæt prik i "Delete on reboot", kopier nedenstående filnavn(e) til tekstfeltet i Killbox og klik herefter på den røde knap med det hvide kryds. Gentag det for alle filerne, men sig først ja til at genstarte, når du kommer til den sidste fil. Du skal genstarte i fejlsikret tilstand.

C:\WINDOWS\nav32.exe

(8)
Start -> kør -> skriv "cleanmgr" -> Slet Temporary internet files, papirkurv og midlertidige filer. Gentag for alle dine drev.

(9)
Genstart computeren normalt. Lav en ny log med HijackThis, og send den herind.

(11)
Når vi er helt færdige, så husk at aktiver systemgendannelse igen.
Avatar billede mikidk Nybegynder
12. februar 2006 - 13:12 #6
Hej Levich

Så er jeg tilbage efter en 60 års fødselsdag. Jeg har gjort som du beskrev og jeg tror det har virket.
Jeg er meget glad for din hjælp.
Jeg sender ny log.

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\TPSrv.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\pavsrv51.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\AVENGINE.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\APVXDWIN.EXE
c:\program files\panda software\panda titanium 2006 antivirus + antispyware\firewall\PNMSRV.EXE
C:\Program Files\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\PavFnSvr.exe
C:\Program Files\Common Files\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\PsImSvc.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\WebProxy.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\Hijack\HijackThis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =  http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKCU\..\Run: [X-Cleaner Freeware] "C:\PROGRA~1\X-CLEA~1\XCleaner_free.exe" -turbo -autostart -NOREBOOT
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O20 - Winlogon Notify: avldr - C:\WINDOWS\SYSTEM32\avldr.dll
O20 - Winlogon Notify: MediaContentIndex - C:\WINDOWS\system32\jt8407lqe.dll (file missing)
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Program Files\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: Panda Function Service (PAVFNSVR) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\PavFnSvr.exe
O23 - Service: Panda Process Protection Service (PavPrSrv) - Panda Software - C:\Program Files\Common Files\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
O23 - Service: Panda anti-virus service (PAVSRV) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\pavsrv51.exe
O23 - Service: Panda Network Manager (PNMSRV) - Panda Software - c:\program files\panda software\panda titanium 2006 antivirus + antispyware\firewall\PNMSRV.EXE
O23 - Service: Panda IManager Service (PSIMSVC) - Panda Software Internacional - C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\PsImSvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Panda TPSrv (TPSrv) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\TPSrv.exe
O23 - Service: windows virus scanner (windows antivirus) - Unknown owner - C:\WINDOWS\nav32.exe (file missing)
Avatar billede levich Nybegynder
12. februar 2006 - 17:29 #7
Ifølge denne side: http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.atendo@mm.html#removalinstructions har du stadig en virus tilbage på din computer (pga. nav32.exe filen i loggen).

Følg de fem trin i linke, hvor du i trin 2 opdaterer din Panda Antivirus program, i trin 4 scanner med Panda Antivirus programmet, og i trin 5 følge præcis hvad der står. I trin 5 skal du også slette C:\WINDOWS\system32\jt8407lqe.dll.

Bagefter laver du en ny hijackthis-log til mig.
Avatar billede ejvindh Ekspert
12. februar 2006 - 19:25 #8
Levich: Hvis du ikke ved hvordan du skal håndtere Look2me-infektionen, så kan du bare sige til. Så skal jeg gerne tage over. :-)
Avatar billede levich Nybegynder
12. februar 2006 - 19:46 #9
mikidk -> du kan også prøve dette removal tool:
http://www.majorgeeks.com/Look2Me_Remover_d4856.html
Avatar billede mikidk Nybegynder
12. februar 2006 - 22:01 #10
Nu har jeg kørt Look2me remover. Hvad er det for en den der nav32.exe

Og min log ser sådan ud

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\TPSrv.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\pavsrv51.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\AVENGINE.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\APVXDWIN.EXE
c:\program files\panda software\panda titanium 2006 antivirus + antispyware\firewall\PNMSRV.EXE
C:\Program Files\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\PavFnSvr.exe
C:\Program Files\Common Files\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\PsImSvc.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\WebProxy.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\Hijack\HijackThis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =  http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O20 - Winlogon Notify: avldr - C:\WINDOWS\SYSTEM32\avldr.dll
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Program Files\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: Panda Function Service (PAVFNSVR) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\PavFnSvr.exe
O23 - Service: Panda Process Protection Service (PavPrSrv) - Panda Software - C:\Program Files\Common Files\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
O23 - Service: Panda anti-virus service (PAVSRV) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\pavsrv51.exe
O23 - Service: Panda Network Manager (PNMSRV) - Panda Software - c:\program files\panda software\panda titanium 2006 antivirus + antispyware\firewall\PNMSRV.EXE
O23 - Service: Panda IManager Service (PSIMSVC) - Panda Software Internacional - C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\PsImSvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Panda TPSrv (TPSrv) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\TPSrv.exe
O23 - Service: windows virus scanner (windows antivirus) - Unknown owner - C:\WINDOWS\nav32.exe (file missing)
Avatar billede levich Nybegynder
12. februar 2006 - 22:35 #11
ejvindh, du må hellerer tage over.
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. februar 2006 - 10:02 #12
Jeg tror faktisk, at du er ved at have den ren. Men de O23-linier kan godt drille lidt, hvis man bare fixer dem med HJT.

Men det kan vi checke på denne måde:
Klik på Start-kør. Skriv: Services.msc Tast OK.
Find følgende services, højreklik på dem og vælg egenskaber. Under starttype vælger du deaktiveret. Klik også på Stop:
"windows virus scanner"

Genstart herefter computeren, og lav en ny HJT-log, som du lægger herind til check

Af ren nysgerrighed (jeg kender nemlig ikke Look2me Remover), ville jeg være glad hvis du også ville gøre dette (så jeg kan se, hvor grundig "Look2me Remover" er i sin rensning *S*):

Hent L2mfix.exe fra et af disse steder:
http://www.atribune.org/downloads/l2mfix.exe
http://www.downloads.subratam.org/l2mfix.exe

Gem filen på dit Skrivebord og dobbeltklik på l2mfix.exe. Klik på Install knappen og følg instruktionerne. Åben herefter den nye mappe der er dannet på dit Skrivebord (l2mfix). Dobbeltklik på l2mfix.bat og vælg option 1 (Run Find log) ved at taste "1" og "Enter". Din computer bliver nu scannet - efter et par minutter åbnes en tekstfil i Notesblok. Kopier indholdet herind.
Avatar billede mikidk Nybegynder
13. februar 2006 - 10:43 #13
Jeg kunne ikke køre services.msc
Men har har scannet mmed det andet lille program og det ser sådan ud:
L2MFIX find log 010406
These are the registry keys present
**********************************************************************************
Winlogon/notify:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\avldr]
"Asynchronous"=dword:00000000
"DllName"=hex(2):61,00,76,00,6c,00,64,00,72,00,2e,00,64,00,6c,00,6c,00,00,00
"Impersonate"=dword:00000000
"Startup"="AvLdrStartupNotification"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\crypt32chain]
"Asynchronous"=dword:00000000
"Impersonate"=dword:00000000
"DllName"=hex(2):63,00,72,00,79,00,70,00,74,00,33,00,32,00,2e,00,64,00,6c,00,\
  6c,00,00,00
"Logoff"="ChainWlxLogoffEvent"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\cryptnet]
"Asynchronous"=dword:00000000
"Impersonate"=dword:00000000
"DllName"=hex(2):63,00,72,00,79,00,70,00,74,00,6e,00,65,00,74,00,2e,00,64,00,\
  6c,00,6c,00,00,00
"Logoff"="CryptnetWlxLogoffEvent"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\cscdll]
"DLLName"="cscdll.dll"
"Logon"="WinlogonLogonEvent"
"Logoff"="WinlogonLogoffEvent"
"ScreenSaver"="WinlogonScreenSaverEvent"
"Startup"="WinlogonStartupEvent"
"Shutdown"="WinlogonShutdownEvent"
"StartShell"="WinlogonStartShellEvent"
"Impersonate"=dword:00000000
"Asynchronous"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\ScCertProp]
"DLLName"="wlnotify.dll"
"Logon"="SCardStartCertProp"
"Logoff"="SCardStopCertProp"
"Lock"="SCardSuspendCertProp"
"Unlock"="SCardResumeCertProp"
"Enabled"=dword:00000001
"Impersonate"=dword:00000001
"Asynchronous"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\Schedule]
"Asynchronous"=dword:00000000
"DllName"=hex(2):77,00,6c,00,6e,00,6f,00,74,00,69,00,66,00,79,00,2e,00,64,00,\
  6c,00,6c,00,00,00
"Impersonate"=dword:00000000
"StartShell"="SchedStartShell"
"Logoff"="SchedEventLogOff"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\sclgntfy]
"Logoff"="WLEventLogoff"
"Impersonate"=dword:00000000
"Asynchronous"=dword:00000001
"DllName"=hex(2):73,00,63,00,6c,00,67,00,6e,00,74,00,66,00,79,00,2e,00,64,00,\
  6c,00,6c,00,00,00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\SensLogn]
"DLLName"="WlNotify.dll"
"Lock"="SensLockEvent"
"Logon"="SensLogonEvent"
"Logoff"="SensLogoffEvent"
"Safe"=dword:00000001
"MaxWait"=dword:00000258
"StartScreenSaver"="SensStartScreenSaverEvent"
"StopScreenSaver"="SensStopScreenSaverEvent"
"Startup"="SensStartupEvent"
"Shutdown"="SensShutdownEvent"
"StartShell"="SensStartShellEvent"
"PostShell"="SensPostShellEvent"
"Disconnect"="SensDisconnectEvent"
"Reconnect"="SensReconnectEvent"
"Unlock"="SensUnlockEvent"
"Impersonate"=dword:00000001
"Asynchronous"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\termsrv]
"Asynchronous"=dword:00000000
"DllName"=hex(2):77,00,6c,00,6e,00,6f,00,74,00,69,00,66,00,79,00,2e,00,64,00,\
  6c,00,6c,00,00,00
"Impersonate"=dword:00000000
"Logoff"="TSEventLogoff"
"Logon"="TSEventLogon"
"PostShell"="TSEventPostShell"
"Shutdown"="TSEventShutdown"
"StartShell"="TSEventStartShell"
"Startup"="TSEventStartup"
"MaxWait"=dword:00000258
"Reconnect"="TSEventReconnect"
"Disconnect"="TSEventDisconnect"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\wlballoon]
"DLLName"="wlnotify.dll"
"Logon"="RegisterTicketExpiredNotificationEvent"
"Logoff"="UnregisterTicketExpiredNotificationEvent"
"Impersonate"=dword:00000001
"Asynchronous"=dword:00000001

**********************************************************************************
useragent:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\User Agent\Post Platform]
"{C1416DD6-A3C0-00B6-CC13-7D18674CDD87}"=""

**********************************************************************************
Shell Extension key:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Shell Extensions\Approved]
"{00022613-0000-0000-C000-000000000046}"="Multimedia File Property Sheet"
"{176d6597-26d3-11d1-b350-080036a75b03}"="ICM Scanner Management"
"{1F2E5C40-9550-11CE-99D2-00AA006E086C}"="NTFS Security Page"
"{3EA48300-8CF6-101B-84FB-666CCB9BCD32}"="OLE Docfile Property Page"
"{40dd6e20-7c17-11ce-a804-00aa003ca9f6}"="Shell extensions for sharing"
"{41E300E0-78B6-11ce-849B-444553540000}"="PlusPack CPL Extension"
"{42071712-76d4-11d1-8b24-00a0c9068ff3}"="Display Adapter CPL Extension"
"{42071713-76d4-11d1-8b24-00a0c9068ff3}"="Display Monitor CPL Extension"
"{42071714-76d4-11d1-8b24-00a0c9068ff3}"="Display Panning CPL Extension"
"{4E40F770-369C-11d0-8922-00A024AB2DBB}"="DS Security Page"
"{513D916F-2A8E-4F51-AEAB-0CBC76FB1AF8}"="Compatibility Page"
"{56117100-C0CD-101B-81E2-00AA004AE837}"="Shell Scrap DataHandler"
"{59099400-57FF-11CE-BD94-0020AF85B590}"="Disk Copy Extension"
"{59be4990-f85c-11ce-aff7-00aa003ca9f6}"="Shell extensions for Microsoft Windows Network objects"
"{5DB2625A-54DF-11D0-B6C4-0800091AA605}"="ICM Monitor Management"
"{675F097E-4C4D-11D0-B6C1-0800091AA605}"="ICM Printer Management"
"{764BF0E1-F219-11ce-972D-00AA00A14F56}"="Shell extensions for file compression"
"{77597368-7b15-11d0-a0c2-080036af3f03}"="Web Printer Shell Extension"
"{7988B573-EC89-11cf-9C00-00AA00A14F56}"="Disk Quota UI"
"{853FE2B1-B769-11d0-9C4E-00C04FB6C6FA}"="Encryption Context Menu"
"{85BBD920-42A0-1069-A2E4-08002B30309D}"="Briefcase"
"{88895560-9AA2-1069-930E-00AA0030EBC8}"="HyperTerminal Icon Ext"
"{BD84B380-8CA2-1069-AB1D-08000948F534}"="Fonts"
"{DBCE2480-C732-101B-BE72-BA78E9AD5B27}"="ICC Profile"
"{F37C5810-4D3F-11d0-B4BF-00AA00BBB723}"="Printers Security Page"
"{f81e9010-6ea4-11ce-a7ff-00aa003ca9f6}"="Shell extensions for sharing"
"{f92e8c40-3d33-11d2-b1aa-080036a75b03}"="Display TroubleShoot CPL Extension"
"{7444C717-39BF-11D1-8CD9-00C04FC29D45}"="Crypto PKO Extension"
"{7444C719-39BF-11D1-8CD9-00C04FC29D45}"="Crypto Sign Extension"
"{7007ACC7-3202-11D1-AAD2-00805FC1270E}"="Network Connections"
"{992CFFA0-F557-101A-88EC-00DD010CCC48}"="Network Connections"
"{E211B736-43FD-11D1-9EFB-0000F8757FCD}"="Scanners & Cameras"
"{FB0C9C8A-6C50-11D1-9F1D-0000F8757FCD}"="Scanners & Cameras"
"{905667aa-acd6-11d2-8080-00805f6596d2}"="Scanners & Cameras"
"{3F953603-1008-4f6e-A73A-04AAC7A992F1}"="Scanners & Cameras"
"{83bbcbf3-b28a-4919-a5aa-73027445d672}"="Scanners & Cameras"
"{F0152790-D56E-4445-850E-4F3117DB740C}"="Remote Sessions CPL Extension"
"{5F327514-6C5E-4d60-8F16-D07FA08A78ED}"="Auto Update Property Sheet Extension"
"{60254CA5-953B-11CF-8C96-00AA00B8708C}"="Shell extensions for Windows Script Host"
"{2206CDB2-19C1-11D1-89E0-00C04FD7A829}"="Microsoft Data Link"
"{DD2110F0-9EEF-11cf-8D8E-00AA0060F5BF}"="Tasks Folder Icon Handler"
"{797F1E90-9EDD-11cf-8D8E-00AA0060F5BF}"="Tasks Folder Shell Extension"
"{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}"="Scheduled Tasks"
"{0DF44EAA-FF21-4412-828E-260A8728E7F1}"="Taskbar and Start Menu"
"{2559a1f0-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}"="Search"
"{2559a1f1-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}"="Help and Support"
"{2559a1f2-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}"="Help and Support"
"{2559a1f3-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}"="Run..."
"{2559a1f4-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}"="Internet"
"{2559a1f5-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}"="E-mail"
"{D20EA4E1-3957-11d2-A40B-0C5020524152}"="Fonts"
"{D20EA4E1-3957-11d2-A40B-0C5020524153}"="Administrative Tools"
"{875CB1A1-0F29-45de-A1AE-CFB4950D0B78}"="Audio Media Properties Handler"
"{40C3D757-D6E4-4b49-BB41-0E5BBEA28817}"="Video Media Properties Handler"
"{E4B29F9D-D390-480b-92FD-7DDB47101D71}"="Wav Properties Handler"
"{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"="Avi Properties Handler"
"{A6FD9E45-6E44-43f9-8644-08598F5A74D9}"="Midi Properties Handler"
"{c5a40261-cd64-4ccf-84cb-c394da41d590}"="Video Thumbnail Extractor"
"{5E6AB780-7743-11CF-A12B-00AA004AE837}"="Microsoft Internet Toolbar"
"{22BF0C20-6DA7-11D0-B373-00A0C9034938}"="Download Status"
"{91EA3F8B-C99B-11d0-9815-00C04FD91972}"="Augmented Shell Folder"
"{6413BA2C-B461-11d1-A18A-080036B11A03}"="Augmented Shell Folder 2"
"{F61FFEC1-754F-11d0-80CA-00AA005B4383}"="BandProxy"
"{7BA4C742-9E81-11CF-99D3-00AA004AE837}"="Microsoft BrowserBand"
"{30D02401-6A81-11d0-8274-00C04FD5AE38}"="Search Band"
"{32683183-48a0-441b-a342-7c2a440a9478}"="Media Band"
"{169A0691-8DF9-11d1-A1C4-00C04FD75D13}"="In-pane search"
"{07798131-AF23-11d1-9111-00A0C98BA67D}"="Web Search"
"{AF4F6510-F982-11d0-8595-00AA004CD6D8}"="Registry Tree Options Utility"
"{01E04581-4EEE-11d0-BFE9-00AA005B4383}"="&Address"
"{A08C11D2-A228-11d0-825B-00AA005B4383}"="Address EditBox"
"{00BB2763-6A77-11D0-A535-00C04FD7D062}"="Microsoft AutoComplete"
"{7376D660-C583-11d0-A3A5-00C04FD706EC}"="TridentImageExtractor"
"{6756A641-DE71-11d0-831B-00AA005B4383}"="MRU AutoComplete List"
"{6935DB93-21E8-4ccc-BEB9-9FE3C77A297A}"="Custom MRU AutoCompleted List"
"{7e653215-fa25-46bd-a339-34a2790f3cb7}"="Accessible"
"{acf35015-526e-4230-9596-becbe19f0ac9}"="Track Popup Bar"
"{E0E11A09-5CB8-4B6C-8332-E00720A168F2}"="Address Bar Parser"
"{00BB2764-6A77-11D0-A535-00C04FD7D062}"="Microsoft History AutoComplete List"
"{03C036F1-A186-11D0-824A-00AA005B4383}"="Microsoft Shell Folder AutoComplete List"
"{00BB2765-6A77-11D0-A535-00C04FD7D062}"="Microsoft Multiple AutoComplete List Container"
"{ECD4FC4E-521C-11D0-B792-00A0C90312E1}"="Shell Band Site Menu"
"{3CCF8A41-5C85-11d0-9796-00AA00B90ADF}"="Shell DeskBarApp"
"{ECD4FC4C-521C-11D0-B792-00A0C90312E1}"="Shell DeskBar"
"{ECD4FC4D-521C-11D0-B792-00A0C90312E1}"="Shell Rebar BandSite"
"{DD313E04-FEFF-11d1-8ECD-0000F87A470C}"="User Assist"
"{EF8AD2D1-AE36-11D1-B2D2-006097DF8C11}"="Global Folder Settings"
"{EFA24E61-B078-11d0-89E4-00C04FC9E26E}"="Favorites Band"
"{0A89A860-D7B1-11CE-8350-444553540000}"="Shell Automation Inproc Service"
"{E7E4BC40-E76A-11CE-A9BB-00AA004AE837}"="Shell DocObject Viewer"
"{A5E46E3A-8849-11D1-9D8C-00C04FC99D61}"="Microsoft Browser Architecture"
"{FBF23B40-E3F0-101B-8488-00AA003E56F8}"="InternetShortcut"
"{3C374A40-BAE4-11CF-BF7D-00AA006946EE}"="Microsoft Url History Service"
"{FF393560-C2A7-11CF-BFF4-444553540000}"="History"
"{7BD29E00-76C1-11CF-9DD0-00A0C9034933}"="Temporary Internet Files"
"{7BD29E01-76C1-11CF-9DD0-00A0C9034933}"="Temporary Internet Files"
"{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497}"="Microsoft Url Search Hook"
"{A2B0DD40-CC59-11d0-A3A5-00C04FD706EC}"="IE4 Suite Splash Screen"
"{67EA19A0-CCEF-11d0-8024-00C04FD75D13}"="CDF Extension Copy Hook"
"{131A6951-7F78-11D0-A979-00C04FD705A2}"="ISFBand OC"
"{9461b922-3c5a-11d2-bf8b-00c04fb93661}"="Search Assistant OC"
"{3DC7A020-0ACD-11CF-A9BB-00AA004AE837}"="The Internet"
"{871C5380-42A0-1069-A2EA-08002B30309D}"="Internet Name Space"
"{EFA24E64-B078-11d0-89E4-00C04FC9E26E}"="Explorer Band"
"{9E56BE60-C50F-11CF-9A2C-00A0C90A90CE}"="Sendmail service"
"{9E56BE61-C50F-11CF-9A2C-00A0C90A90CE}"="Sendmail service"
"{88C6C381-2E85-11D0-94DE-444553540000}"="ActiveX Cache Folder"
"{E6FB5E20-DE35-11CF-9C87-00AA005127ED}"="WebCheck"
"{ABBE31D0-6DAE-11D0-BECA-00C04FD940BE}"="Subscription Mgr"
"{F5175861-2688-11d0-9C5E-00AA00A45957}"="Subscription Folder"
"{08165EA0-E946-11CF-9C87-00AA005127ED}"="WebCheckWebCrawler"
"{E3A8BDE6-ABCE-11d0-BC4B-00C04FD929DB}"="WebCheckChannelAgent"
"{E8BB6DC0-6B4E-11d0-92DB-00A0C90C2BD7}"="TrayAgent"
"{7D559C10-9FE9-11d0-93F7-00AA0059CE02}"="Code Download Agent"
"{E6CC6978-6B6E-11D0-BECA-00C04FD940BE}"="ConnectionAgent"
"{D8BD2030-6FC9-11D0-864F-00AA006809D9}"="PostAgent"
"{7FC0B86E-5FA7-11d1-BC7C-00C04FD929DB}"="WebCheck SyncMgr Handler"
"{352EC2B7-8B9A-11D1-B8AE-006008059382}"="Shell Application Manager"
"{0B124F8F-91F0-11D1-B8B5-006008059382}"="Installed Apps Enumerator"
"{CFCCC7A0-A282-11D1-9082-006008059382}"="Darwin App Publisher"
"{e84fda7c-1d6a-45f6-b725-cb260c236066}"="Shell Image Verbs"
"{66e4e4fb-f385-4dd0-8d74-a2efd1bc6178}"="Shell Image Data Factory"
"{3F30C968-480A-4C6C-862D-EFC0897BB84B}"="GDI+ file thumbnail extractor"
"{9DBD2C50-62AD-11d0-B806-00C04FD706EC}"="Summary Info Thumbnail handler (DOCFILES)"
"{EAB841A0-9550-11cf-8C16-00805F1408F3}"="HTML Thumbnail Extractor"
"{eb9b1153-3b57-4e68-959a-a3266bc3d7fe}"="Shell Image Property Handler"
"{CC6EEFFB-43F6-46c5-9619-51D571967F7D}"="Web Publishing Wizard"
"{add36aa8-751a-4579-a266-d66f5202ccbb}"="Print Ordering via the Web"
"{6b33163c-76a5-4b6c-bf21-45de9cd503a1}"="Shell Publishing Wizard Object"
"{58f1f272-9240-4f51-b6d4-fd63d1618591}"="Get a Passport Wizard"
"{7A9D77BD-5403-11d2-8785-2E0420524153}"="User Accounts"
"{BD472F60-27FA-11cf-B8B4-444553540000}"="Compressed (zipped) Folder Right Drag Handler"
"{888DCA60-FC0A-11CF-8F0F-00C04FD7D062}"="Compressed (zipped) Folder SendTo Target"
"{f39a0dc0-9cc8-11d0-a599-00c04fd64433}"="Channel File"
"{f3aa0dc0-9cc8-11d0-a599-00c04fd64434}"="Channel Shortcut"
"{f3ba0dc0-9cc8-11d0-a599-00c04fd64435}"="Channel Handler Object"
"{f3da0dc0-9cc8-11d0-a599-00c04fd64437}"="Channel Menu"
"{f3ea0dc0-9cc8-11d0-a599-00c04fd64438}"="Channel Properties"
"{63da6ec0-2e98-11cf-8d82-444553540000}"="FTP Folders Webview"
"{883373C3-BF89-11D1-BE35-080036B11A03}"="Microsoft DocProp Shell Ext"
"{A9CF0EAE-901A-4739-A481-E35B73E47F6D}"="Microsoft DocProp Inplace Edit Box Control"
"{8EE97210-FD1F-4B19-91DA-67914005F020}"="Microsoft DocProp Inplace ML Edit Box Control"
"{0EEA25CC-4362-4A12-850B-86EE61B0D3EB}"="Microsoft DocProp Inplace Droplist Combo Control"
"{6A205B57-2567-4A2C-B881-F787FAB579A3}"="Microsoft DocProp Inplace Calendar Control"
"{28F8A4AC-BBB3-4D9B-B177-82BFC914FA33}"="Microsoft DocProp Inplace Time Control"
"{8A23E65E-31C2-11d0-891C-00A024AB2DBB}"="Directory Query UI"
"{9E51E0D0-6E0F-11d2-9601-00C04FA31A86}"="Shell properties for a DS object"
"{163FDC20-2ABC-11d0-88F0-00A024AB2DBB}"="Directory Object Find"
"{F020E586-5264-11d1-A532-0000F8757D7E}"="Directory Start/Search Find"
"{0D45D530-764B-11d0-A1CA-00AA00C16E65}"="Directory Property UI"
"{62AE1F9A-126A-11D0-A14B-0800361B1103}"="Directory Context Menu Verbs"
"{ECF03A33-103D-11d2-854D-006008059367}"="MyDocs Copy Hook"
"{ECF03A32-103D-11d2-854D-006008059367}"="MyDocs Drop Target"
"{4a7ded0a-ad25-11d0-98a8-0800361b1103}"="MyDocs Properties"
"{750fdf0e-2a26-11d1-a3ea-080036587f03}"="Offline Files Menu"
"{10CFC467-4392-11d2-8DB4-00C04FA31A66}"="Offline Files Folder Options"
"{AFDB1F70-2A4C-11d2-9039-00C04F8EEB3E}"="Offline Files Folder"
"{143A62C8-C33B-11D1-84FE-00C04FA34A14}"="Microsoft Agent Character Property Sheet Handler"
"{ECCDF543-45CC-11CE-B9BF-0080C87CDBA6}"="DfsShell"
"{60fd46de-f830-4894-a628-6fa81bc0190d}"="%DESC_PublishDropTarget%"
"{7A80E4A8-8005-11D2-BCF8-00C04F72C717}"="MMC Icon Handler"
"{0CD7A5C0-9F37-11CE-AE65-08002B2E1262}"=".CAB file viewer"
"{32714800-2E5F-11d0-8B85-00AA0044F941}"="For &People..."
"{8DD448E6-C188-4aed-AF92-44956194EB1F}"="Windows Media Player Play as Playlist Context Menu Handler"
"{CE3FB1D1-02AE-4a5f-A6E9-D9F1B4073E6C}"="Windows Media Player Burn Audio CD Context Menu Handler"
"{F1B9284F-E9DC-4e68-9D7E-42362A59F0FD}"="Windows Media Player Add to Playlist Context Menu Handler"
"{BDEADF00-C265-11D0-BCED-00A0C90AB50F}"="Webmapper"
"{00020D75-0000-0000-C000-000000000046}"="Microsoft Office Outlook Desktop Icon Handler"
"{0006F045-0000-0000-C000-000000000046}"="Microsoft Office Outlook Custom Icon Handler"
"{42042206-2D85-11D3-8CFF-005004838597}"="Microsoft Office HTML Icon Handler"
"{4D634317-F138-4CE1-B290-EAB212DF444A}"=""
"{CBEE672E-CBC7-4202-B34D-040D7C05B811}"=""
"{65756541-C65C-11CD-0000-4B656E696100}"="Panda Antivirus"
"{E0D79304-84BE-11CE-9641-444553540000}"="WinZip"
"{E0D79305-84BE-11CE-9641-444553540000}"="WinZip"
"{E0D79306-84BE-11CE-9641-444553540000}"="WinZip"
"{E0D79307-84BE-11CE-9641-444553540000}"="WinZip"
"{D7746078-BEFD-455D-97EA-33785A8C1972}"=""

**********************************************************************************
HKEY ROOT CLASSIDS:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{4D634317-F138-4CE1-B290-EAB212DF444A}]
@=""
"IDEx"="ADDR"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{4D634317-F138-4CE1-B290-EAB212DF444A}\Implemented Categories]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{4D634317-F138-4CE1-B290-EAB212DF444A}\Implemented Categories\{00021492-0000-0000-C000-000000000046}]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{4D634317-F138-4CE1-B290-EAB212DF444A}\InprocServer32]
@="C:\\WINDOWS\\system32\\nvlanui2.dll"
"ThreadingModel"="Apartment"

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{CBEE672E-CBC7-4202-B34D-040D7C05B811}]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{CBEE672E-CBC7-4202-B34D-040D7C05B811}\Implemented Categories]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{CBEE672E-CBC7-4202-B34D-040D7C05B811}\Implemented Categories\{00021492-0000-0000-C000-000000000046}]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{CBEE672E-CBC7-4202-B34D-040D7C05B811}\InprocServer32]
"ThreadingModel"="Apartment"

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{D7746078-BEFD-455D-97EA-33785A8C1972}]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{D7746078-BEFD-455D-97EA-33785A8C1972}\Implemented Categories]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{D7746078-BEFD-455D-97EA-33785A8C1972}\Implemented Categories\{00021492-0000-0000-C000-000000000046}]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{D7746078-BEFD-455D-97EA-33785A8C1972}\InprocServer32]
@="C:\\WINDOWS\\system32\\epent97.dll"
"ThreadingModel"="Apartment"

**********************************************************************************
Files Found are not all bad files:

C:\WINDOWS\SYSTEM32\
  dnp401~1.dll  Sat 11 Feb 2006  10.13.28  ..S.R        233.483  228,01 K
  msssc.dll      Thu  9 Feb 2006  15.33.08  A....            44    0,04 K

2 items found:  2 files (1 H/S), 0 directories.
  Total of file sizes:  233.527 bytes    228,05 K
Locate .tmp files:

No matches found.
**********************************************************************************
Directory Listing of system files:
Volume in drive C has no label.
Volume Serial Number is F011-CA1B

Directory of C:\WINDOWS\System32

12-02-2006  17:33    <DIR>          dllcache
11-02-2006  10:13          233.483 dnp4017qe.dll
29-10-2005  05:05    <DIR>          Microsoft
              1 File(s)        233.483 bytes
              2 Dir(s)  35.399.954.432 bytes free
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. februar 2006 - 11:20 #14
Nå, det ser faktisk ud til at look2me-infektionen ikke er helt fjernet fra computeren endnu. Prøv derfor følgende:

Kopier indholdet mellem de stiplede linier ind i et notepad-vindue, og gem indholdet på skrivebordet som fixserv.reg (når du gemmer filen, skal du sikre dig, at der står "Alle filer" ud for "Filtyper")

--------------------------------
REGEDIT4

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\windows antivirus]
--------------------------------
Dobbeltklik herefter på den nye fil, og sig ja til at tilføje oplysningerne til registreringsdatabasen.

Luk herefter alle programmer - du vil om lidt blive bedt om at genstarte din computer.

Gå ind i mappen l2mfix, og find filen l2mfix.bat. Højreklik på den, og vælg "Rediger". Så åbner der sig et notesblok-vindue. Her taster du ctrl-h.

I feltet "Søg efter" skal du skriver: Administrateurs
I feltet "Søg efter" skal du skriver: Administratorer

Klik herefter på Erstat alle. Luk herefter søgemenuen ned, og gem filen l2mfix.bat, hvorefter du lukker notesblok-vinduet ned.

Herefter højreklikker du på second.bat (også i l2mfix-mappen), vælger "Rediger". Så åbner der sig et notesblok-vindue. Her taster du ctrl-h.

I feltet "Søg efter" skal du skriver: Administrateurs
I feltet "Søg efter" skal du skriver: Administratorer

Klik herefter på Erstat alle. Luk herefter søgemenuen ned, og gem filen second.bat, hvorefter du lukker notesblok-vinduet ned.

Fra mappen l2mfix skal du så køre l2mfix.bat igen - denne gang skal du vælge option 2 (Run Fix). Så går processen i gang. Dit skrivebord og ikoner vil forsvinde en tid. L2Mfix vil fortsætte med at scanne din computer, og når den er færdig vil den være klar til en genstart. Tryk en taste for at genstarte. Efter genstarten, vil Notepad åbnes med en ny log. Kopiér indholdet af denne log ind i denne tråd.

Kør herefter fixserv.reg-filen igen.

Lav så en ny log med Hijackthis, som du også lægger herind sammen med loggen fra L2mfix.
Avatar billede mikidk Nybegynder
13. februar 2006 - 23:39 #15
Jeger meget tilfreds med Jeres hjælp og jeg vil gerne give jer 30 point hver, hvordan gør jeg det?
Avatar billede ejvindh Ekspert
14. februar 2006 - 00:18 #16
Du kan enten forhøje pointene for dette spørgsmål:
http://expfaq.1go.dk/?id=74#tildel_flere_point

...eller du kan oprette et tillægs-spørgsmål, hvor du linker til denne tråd og skriver "Point til ______"

Men for mit vedkommende er det nu ikke nødvendigt. Jeg står ikke lige og har akut behov for nogle ekstra point :-)

Kom du videre med dit problem ?
Avatar billede levich Nybegynder
14. februar 2006 - 22:25 #17
Jeg skal ikke have point. Giv den til ejvindh.
Avatar billede mikidk Nybegynder
15. februar 2006 - 08:29 #18
Hvordan skal jeg give point? Sætte prik i svar eller.....
Jeg synes maskinen kører fint og er meget glsd for den hjælp jeg har fået.
Avatar billede ejvindh Ekspert
15. februar 2006 - 09:34 #19
Grunden til at du ikke kan give point er, at vi ikke har lagt svar. Og grunden til det var, at jeg havde regnet med at få et par logs fra dig til check af om det hele er væk. Men det er naturligvis op til dig selv, så her kommer et svar fra mig.

Og du får også lige et par afsluttende råd:
For at gøre arbejdet helt færdig:
Det kan være en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
Og så kan det også være en god ide at skjule dine systemfiler og -mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Det kan også være en god ide at få renset ud i dine midlertidige filer. Det kan gøres på en hurtig og nem måde med denne fil
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
---------------------------

For at forhindre gentagelser, vil jeg anbefale dig at lægge nogle små programmer ind, som forhindrer spyware i at komme ind i første omgang. Du finder links og gode råd her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Jeg vil også foreslå, at du læser denne artikel om hvordan du kan undgå at blive inficeret i fremtiden:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
Avatar billede mikidk Nybegynder
15. februar 2006 - 11:45 #20
jeg takker dine rigige gode råd, og vil kikke på dine link.
Det har bare været super hjælp.
Avatar billede mikidk Nybegynder
15. februar 2006 - 11:46 #21
ok om igen
Avatar billede ejvindh Ekspert
15. februar 2006 - 12:01 #22
Det var så lidt. Jeg takker for point :-)