Avatar billede kingeling Nybegynder
10. februar 2006 - 20:47 Der er 4 kommentarer

Mit bios viser noget andet end CPU-Z?

Min Bios fortæller mig at jeg har multiplier 16, men CPU-Z siger 14 ??? whats wrong??
Avatar billede amd64bit Nybegynder
10. februar 2006 - 21:02 #1
du kan ikke altid regne med at det passer ... ikk fuldstændig ...
Avatar billede amd64bit Nybegynder
10. februar 2006 - 21:07 #2
mine programmer siger også at min cpu er på 1998mhz men den er på 2000
Avatar billede kingeling Nybegynder
10. februar 2006 - 21:22 #3
ja, men det jo langtfra det samme... hvis min multiplier er 14 i stedetfor 16 er det med default indstillinger en forskel på 408 MHz.... :|
Avatar billede bjarke_g Nybegynder
04. februar 2007 - 15:39 #4
hvis du nu fortalte hvilken CPU du har, kunne vi nok godt lige finde ud af til dig hvad din MP er, da de i de fleste nye CPU'er er låst, dog med undtagelser.

At CPU-Z måske ikke viser præcis det antal mhz/ghz som du får oplyst i din bios, er pga. clockfrekvensen ligger og svinger ganske lidt.. Derfor vil du aldrig få oplyst præcist det sammen som producenter gør. Altså vil en 3000mhz ofte blive aflæst som en 2996-2999mhz

Men kom med navnet på din CPU, så finder vi ud af hvad din MP er