Avatar billede bentn Nybegynder
10. februar 2006 - 20:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan man klage?

Jeg har problemer med et webhotel/udbyder og vil hører, hvor jeg kan klage henne?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
10. februar 2006 - 20:16 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2006 - 21:19 #2
Hvis det er et 9 kroner om måneden hotel så klag med fødderne
(find et andet !)
Avatar billede leif Seniormester
10. februar 2006 - 21:22 #3
Jeg vil mene som arne_v hvis det er et billigt hotel så find et andet eller ! Hvad er problemet hvis man må spørge ?
Avatar billede bentn Nybegynder
10. februar 2006 - 22:45 #4
Jeg aner det faktisk ikke, eller jeg forstår ikke problemet.
Men de siger det er et ressource-problem, (IKKE et plads problem.)
Og min webside bruger for meget RAM, i forhold til hvad jeg betaler. (Mit webside vil derefter automatisk stoppe, når den rammer sit loft.)Det var deres besked og bare 24 timer efter kan jeg nu ikke længere få adgang til min webside.
De har bl.a bedt mig om at opgradere til et større webhotel, da det åbenbart vil løse problemet. Jeg har været kunde der i ca. 2 år uden der har været dette problem, så jeg stiller mig lidt uforstående over for dette pludselig udspil.

Så jeg tænkte på om man bare kan gøre dette? Jeg har jo forud betalt mit site, som udløber til sommer.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. februar 2006 - 22:51 #5
Du kan jo kigge i deres betingelser. Der står sikkert noget om at hvis dit site og dine scripts bruger uforholdsmæssigt mange resourcer, må de gøre hvad de vil (nok i lidt andre ord). Tænk på hotel i webhotel: på et hotel må du sikkert heller ikke spille heavy metalmusik med 130 dB på værelserne. C'est la meme chose.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2006 - 22:56 #6
de fleste web hoteller har en 100% kundefjendsk gummiklausul i betingelserne
som gør at de kan gøre hvad som helst

vi kommer lidt omkring emnet her http://www.computerworld.dk/debat/post/1043
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. februar 2006 - 23:01 #7
Ja. Det er sjovt, som de kan slippe af sted med at sælge elastikker i metermål. Og forunderligt at kunderne vil købe alligevel. Måske er det et dansk fænomen. I det store udland kan man på velrenommerede webhoteller se hvor meget båndbredde man bruger, hvor meget cputid, hvor mange mysql-forbindelser og -forespørgsler man foretager (og sikkert mere), og så der hårde eller bløde grænser for de forskellige ting. På den måde ved man mere om hvad man rent faktisk køber, og man kan være mere sikker på, at der ikke sidder et site på samme server, der æder resourcer og gør ens eget site langsomt. Det kommer sikkert også i lille Danmark. Om 25 år...
Avatar billede bentn Nybegynder
11. februar 2006 - 13:45 #8
Det jo det som erik jacobsen kommer ind på, man ikke selv kan tjekke denne påstand eller selv følge med i, hvor tæt man kommer "dette loft", som de selv sætter uden at gøre en opmærksom på det tidligere. Det kan nemlig også, set fra kundens synspunkt,  se ud som en smart web-husleje stigning som man kan dække sig ind under.
Det jeg bare ikke bryder mig om er at kun 24 timer efter lukker de for tilgangen til ens site og så kan man enten bare betale for et større webhotel, eller finde sig i det. - og hvorfor har det ikke været et problem før nu?
Avatar billede bentn Nybegynder
17. februar 2006 - 15:36 #9
jeanette18 > Hvis smider et svar kan du få point.
Avatar billede bentn Nybegynder
10. marts 2006 - 13:16 #10
Lukker