Avatar billede find-us Nybegynder
10. februar 2006 - 19:53 Der er 16 kommentarer

fjernskrivebord med flere bruger samtidig

Hej Eksperter

Vi har et lille firma med et netværk bestående af:

1x Server 2003
2x Windows xp pro maskine
1X Windows xp home maskine

Det vi gerne vil have er at man opretter 3 bruger på serveren, feks:
Bruger1,Bruger2,Bruger3

Så skal det være sådan at man kan logge på og så arbejder man egentlig på server, men under hver sin bruger....

Hvordan opretter man det og skal man invistere i mere???
Hvis der er nogen der kan oprette det så det virker vil jeg selvfølgelig gerne give lidt flere point, og evt penge for det.
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2006 - 20:07 #1
nej det kan du godt, men man kan maks have 2 remote desktop sessions på en gang og en consol (altså en der sidder ved maskinen fysisk), ellers skal man gøre den til en terminal server, og have indkøbt licenser til det,
Avatar billede morhan Novice
10. februar 2006 - 20:11 #2
Man kan vel godt lige knibe 3 admins ind uden installation af terminal server. 'mstsc /console' giver adgang til console sessionen
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2006 - 20:15 #3
er jeg ikke 100% sikker på, men ja det burde man egenligt kunne
Avatar billede find-us Nybegynder
10. februar 2006 - 20:15 #4
hva koster sådanne licenser???
Avatar billede find-us Nybegynder
10. februar 2006 - 20:35 #6
Kan man så lave så den henter ens skrivebord,og mailprogram ned fra serveren..???
Avatar billede find-us Nybegynder
10. februar 2006 - 20:36 #7
evt. med et bat script eller et eller andet
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2006 - 20:37 #8
hvis du kører active directory, ja, (med roaming profiles)
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2006 - 20:40 #9
og ja kan sagtens opsætte det for dig, men så må du ikke give point eller andet for det.
Avatar billede find-us Nybegynder
10. februar 2006 - 20:50 #10
hva vil det så sige roaming profiles og  active directory hvordan fungere det og hvilke funktioner har man så på de alm computer..??
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2006 - 21:04 #11
øhh  har du ikek fået svar på det du spurgte om i dit spørgsmål eller ? (for hvis jeg skal fortælle meget om active directory osv, så bliver det ikke for point *S*)
Avatar billede find-us Nybegynder
10. februar 2006 - 21:09 #12
jeg mente ..... ligger en skrivebord og sådan så bare på serveren eller hvordan fungere det..???
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2006 - 21:13 #13
ja du logger bare på serveren via remote desktop, og så ser det ud som hvilken som helst anden computer du måtte sidde ved (altså med skrive bord, mine programmer, hyperlinks osv)
Avatar billede find-us Nybegynder
10. februar 2006 - 21:25 #14
okay var det ikke det der kun kunne logge 2 bruger på, på samme tid.

Kan man så ikke lave så ens skrivebord,dokumenter bliver hentet fra et netværksdrev???
Avatar billede arnholst Nybegynder
10. februar 2006 - 21:58 #15
Find-us hvorfor er det at du gerne vil arbejde direkte på serveren ???

på dine spørgsmål lyder det mere som om du gerne vil arbejde på arbejdsstationerne men med programmer fra serveren.

første spørgsmål:
Kan man så lave så den henter ens skrivebord,og mailprogram ned fra serveren..???
- vil gerne advare mod at der kører både client programmer og server programmer på samme maskine (altså serveren)

andet spørgsmål:
Kan man så ikke lave så ens skrivebord,dokumenter bliver hentet fra et netværksdrev???
- hvis du arbejder direkte på serveren via RDP, så vil jeg da gå ud fra at dokumenterne ligger på et drev på serveren. Du kan bruge group Policies til at lave ens desktops.
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 09:27 #16
Brug for mere hjælp ?