Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2006 - 18:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Uploade billede til Accesdatabase?

Hej eksperter.

Jeg er ved at lære om database forbindelser, med Asp og SQL.
Og jeg har nu lært de mest generelle ting som: Insætte, opdatere, slette, liste på flere forskellige måder, og at søge.

Men nu kunne jeg godt tænke mig at mine brugere kunne Uploade et billede til databasen. Hvordan uploader man billeder eller grafik op til en accessdatabase via SQL/ASP?

Tak på forhåns =)
Avatar billede mvhansen Nybegynder
10. februar 2006 - 21:38 #1
Hej texton

prøv at kige her

http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=144

mvh

mvhansen
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2006 - 11:46 #2
jamen den der  SA-FileUp komponent, koster jo penge?.. og hvor mange servere har også den installeret ?
Avatar billede mvhansen Nybegynder
11. februar 2006 - 12:00 #3
ok det så jeg ikke lige

mvh

mvhansen
Avatar billede keysersoze Guru
11. februar 2006 - 12:02 #4
du kan ikke uploade billeder vha sql - og så er der umiddelbart 2 muligheder tilbage;

1. Find ud af hvilket uploadkomponent webhotellet understøtter - praktisk talt alle har et uploadkomponent, måske ikke lige SA-fileup men så et andet for der findes også nogle gratis. Når du har fundet ud af hvad webhotellet understøtter har de formentlig selv nogle eksempler eller også kan du tage et kig på komponentens hjemmeside hvor der altid er eksempler.

2. led på activedeveloper.dk eller netcoders.dk efter et script der hedder "upload uden komponent" - det er ikke lige så godt og hurtigt som et upload-komponent men det virker. Det er dog betydelig sværere at gå i gang med end et uploadkomponent.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2006 - 18:38 #5
Ja okay.. men jeg har ikke noget webhotel endnu... Jeg laver først hele sitet, på IIS og så finder jeg et hotel og uploader det hele på.. Men hvad er det mest anvendte så?.. jeg skal jo finde noget de fleste servere har eller bruger??
Avatar billede michaelfp Nybegynder
11. februar 2006 - 19:29 #6
Jeg mener ASPUPLOAD er det mest gængse.
Se http://www.aspupload.com/codesample.html
Avatar billede keysersoze Guru
11. februar 2006 - 20:05 #7
aspupload eller aspsmartupload vil jeg mene er de mest brugte.
Avatar billede keysersoze Guru
11. februar 2006 - 20:05 #8
hov - link; www.aspsmart.com
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2006 - 19:52 #9
Ikke flere ??
Avatar billede keysersoze Guru
25. februar 2006 - 20:16 #10
ikke flere? hvad vil du have mere af?