Avatar billede tisbris Nybegynder
10. februar 2006 - 18:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Access point - repeater eller multi point

Jeg har lige brug for lidt hjælp...

Hvordan skal mit netværk sættes op når man erstatter 'et kabel' men 2 access ponits?

Jeg har en server A (indeholder DNS og DHCP)der skal komunikere trådløst med en tcpip-komponent (ikke PC) - jeg har forestillet mig flg. installation:

server A -> switch -> access point ->

access point -> tcpip komponent(fast ip).

er jeg helt gal på den eller hva'.

hvordan skal de forskellige access point konfigureres - repeatere eller access points - og hvad med ip-adresser på sådanne access ponits?

jeg har 2 stk. d-link dwl 2000ap+ til rådighed.
Avatar billede kenp Novice
10. februar 2006 - 20:07 #1
nu ved jeg jo ikke hvordan præcist dine repeatere har mulighed for at køre..

Men som du beskriver opsætningen der så skal du sætte dem op som bridge...

eller det ene som Accesspoint (det som du har ved din server) og det andet op som klient
Avatar billede renehinsch Praktikant
10. februar 2006 - 23:41 #2
Udfra beskrivelse af de tilstande som dwl 2000ap+ kan benytte i skal du anvende "point to point wireless bridge" på begge enheder. Nogle producenter har en kombineret bridge/repeater setting.

Ip adressen er underordnet da den ikke har indflydelse på hvordan pakker sendes når det sker som bridging (OSI lag 2). Du skal kun benytte ip-adresser for at kunne konfigurere dine wlan bridges.

Husk at slå sikkerhed til så data ikke sendes ukrypteret.
Avatar billede rbrander Nybegynder
17. februar 2006 - 15:08 #3
Ring til D-link de kan hjælpe dig igennem på 2 minutter.

Jeg har lige lavet cirka det samme med 2 stk DWL 2100AP....det skal man vælge en indstilling der hedder WDS og så give DWL 2100hver sin IP adresse.
Bagefter går du ind i indstillingerne for den ene og så er der et sted hvor du kan angive den anden MAC adresse. Dette gør du så også med den anden.

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig! og om det er samme fremgangs måde med DWL