Avatar billede hundni Nybegynder
10. februar 2006 - 16:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problemer med BIP-lyd ved start up fra bundkortet

Hey jeg har fået et nyt bundkort. Et Asrock P4VM800 der er en intel celeron 1.7 Ghz prossesor sat i, der er en ram block på 512 (pc 3200). når det hele er sat i og man så tænder den begynder den at Bippe men korte intavaller. Den komme ikke videre den viser ikke noget skærmbillede eller noget. Hjælp har haft bundkortet sendt ind en gang før for trorede det var en bundkort fejl...!!
10. februar 2006 - 17:05 #1
Avatar billede c-holst Novice
10. februar 2006 - 17:14 #2
find din manual til bundkortet frem, og start med at tjekke forskellige ting

Der er monteret alle strømstik også det til processoreren hvis der skal det
ramblokken sidder i det rigtige slot
Der er valgt den rigtige multiplier og fsb
Alle blæsere kører, også den til evt gfx

dit grafikkort virker...test i en anden maskine eller med et andet kort
din ramblok virker...test i en anden maskien eller med en anden blok

http://backside.dk/beep.php
13. februar 2006 - 23:36 #3
Blev du klogere ???
Avatar billede hundni Nybegynder
22. februar 2006 - 12:02 #4
Ja har fundet problemet. det var defekte ram.... tak.. bare angiv som svar så får i point..
Avatar billede c-holst Novice
22. februar 2006 - 13:00 #5
hvis du mener jeg har været til nogen hjælp:-)