Avatar billede tma Juniormester
10. februar 2006 - 09:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Exchange 2003 som frontserver med firewall kan ikke nåes via AD

Hej
Jeg har det problem, at jeg gerne vil flytte en mailbox til vores nye frontsrv. Det er i første omgang alene en test, men jeg har brug for at vide at det kan lade sig gøre. Normalt er det jo ikke noget problem at flytte postkasser, men her kan jeg slet ikke se servernavnet jeg vil flytte til. Det er som om de ikke har snakket sammen. Der kører firewall (2003´s egen) på vores frontsrv, jeg ved ikke om det er den der begrænser det.

Jeg kunne selvfølgelig køre uden i en periode, men vil hellere have den rigtige løsning, hvis der er en.

Torben
Avatar billede hldata Nybegynder
10. februar 2006 - 10:07 #1
Hvis jeg skal hjælpe dig må vi have nogle flere oplysninger
Hvad mener du med front server?
Mailboxe??? er det exchange vi taler om?
Windows egen firevall er den konfigureret rigtig?
Er din nye server mendt rigtigt ind i AD?
Avatar billede hldata Nybegynder
10. februar 2006 - 10:09 #2
Køre uden firevall det burgte der være straf for:-) så der for gør det ikke der kommer ikke tiul at virke længe i disse tider
Avatar billede tma Juniormester
10. februar 2006 - 10:18 #3
øhhh exchange, ja. Det står der jo i overskriften. Front-server: I exchange kan man angive at en exchangeserver er front-end server. Hvor vidt firewall er sat rigtigt op, er jo nok spørgsmålet. Jeg mangler måske at få at vide hvad der skal enables for at AD kan snakke ordentligt med den, men umiddelbart ville jeg jo mene at den burde snakke fint på trods af firewall...
Avatar billede lgj Nybegynder
10. februar 2006 - 12:47 #4
En frontend server har ikke noget mailbox store, så du kan ikke flytte mailboxe til den.

(10 spark i bollerne for overhovedet at tænke på at køre uden FW)
Avatar billede tma Juniormester
05. november 2010 - 10:40 #5
Lukket