Avatar billede kingeling Nybegynder
10. februar 2006 - 00:58 Der er 3 kommentarer

Biosupdate et X850 pro til X850XT?

Hej, lige en tråd fra min side om det allerede omtalte emne X850 pro -> X850XT. Jeg vil spørge lidt mere konkret ind til denne "problematik". Men jeg har læst at det med Biosflash kun virker med AGP kort og ikke med PCI-E?

jeg har et ATI Radeon X850 Pro, 256MB GDDR3, VIVO, HDTV, PCI-Express Model: R48-PVD3
Hvor stor er risikoen hvis jeg prøver flashe det?? Kan jeg flashe tilbage hvis ikke det går godt?
Jeg har derudover også hørt at hvis man flasher tilbage eller noget går galt lukker den for tilfeldige pipelines? Dvs. den har 16 nu (12 aktive og 4 lukkede) dvs. 12 i brug, men hvis noget går galt og den selv skal lukke nogen ned igen kan det være den lukker 2 af de åbnede og så har jeg 6 lukkede??

Jeg er lidt nervøs for bare at springe ud i det da jeg ikke er helt klar over hvor stor risikoen er? Hvis nogen har nogen links til downloads jeg skal bruge og kan forklare mig hvordan jeg helt præcist skal gøre ville jeg blive utrolig glad.
På forhånd mange tak!
Avatar billede mrrius Nybegynder
11. februar 2006 - 14:33 #1
Du vil gerne mod'e din grafikkort. Det er nok overklokkerne som bedst har sat sig ind i det.
Nogle grafikkort kan 'mod'es andre kan ikke, selv om det er samme grafikchips der er i den.
det er ikke sikker at du opnår så meget større hastighed, at det er umagen værd at mod den. Hvis jeg var dig , vil jeg stille samme spørgsmår under overclokkers, du skal nok lige uddybe hvilken fabrikant det er.
Avatar billede kingeling Nybegynder
11. februar 2006 - 17:41 #2
Den er da under overclock :) ?? Det er Powercolor
Avatar billede mrrius Nybegynder
16. februar 2006 - 13:30 #3
ok, så ikke jeg var her...

her er en link som fortæller lidt om emnet...
http://www.hardware-test.dk/ht/test_show.asp?id=4889
jeg ved godt det ikke er samme grafikkort. men de nævner noget om at nogle grafikkorts er hardwarelåste.