Avatar billede hep_ Nybegynder
09. februar 2006 - 23:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

WAN netværk via TCP/IP

Jeg har en computer stående 500 meter nede af vejen, som jeg skal connecte med via TCP/IP.

Kan jeg f.eks. dele C-drevet som jeg gør på mit LAN? Og hvordan "logger" jeg på sikkert?

Jeg skal bruge det til at overføre et par filer en gang imellem, og gerne også kunne starte et program efterfølgende (eller køre et script).
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. februar 2006 - 23:20 #1
Du kan lave en VPN forbindelse til den og så gøre lige som på Lan. Hvis der er tale om Win XP eller Win2000 maskiner er IPSec indbygget og det kan du bruge til at lave VPN med
Avatar billede sur69 Nybegynder
09. februar 2006 - 23:22 #2
Hvordan har du tænkt dig at computeren skal forbindes til dit lan? Trådløst netværk med en masse repeatere? Eller har maskinen en internetforbindelse, så du kan bruge VPN?
Avatar billede sur69 Nybegynder
09. februar 2006 - 23:22 #3
Ups. Jeg skriver ikke så hurtigt
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. februar 2006 - 23:27 #4
sur69 har selvfølgelig ret, der skal selvfølgelig være forbindelse mellem maskinerne enten med kabler, via internettet eller trådløst
Avatar billede hep_ Nybegynder
12. februar 2006 - 21:35 #5
undskyld...

Ja, computeren er forbundet til internet TCP/IP.
Og ja, der vil være XP i begge ender.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. februar 2006 - 00:47 #6
Så kan du bruge guiden der sætter netværk op, du skal ind og lave en virtuel privat forbindelse, brug evt hjælp det er ikke ret svært