Avatar billede hanbo Nybegynder
09. februar 2006 - 22:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

C5/SQL Fejl: ODBC Driver mangler faciliteter

Jeg sidder og er ved at konvertere en C5 v3.0 SP3 til SQL.

Under konverteringen modtog jeg følgende fejl:

¦ ODBC driver mangler faciliteter -------------------------------
¦ Usupporteret ODBC driver version detekteret. Performance optimeringer    ¦
¦ ignoreres. Indtil korrekt ODBC driver er blevet installeret, kan generel  ¦
¦ virkemåde i programmet ikke garanteres.                                  ¦
¦                                    OK                                    ¦
+--------------------------------------------------------------

Nu er konverteringen gennemført, men jeg får stadig fejlen, når jeg starter programmet op.

Der benyttes MS SQL 2000 SP4, som database.
Operativsystemet er Windows Server 2003 Standard edition.

Hvad bør jeg kontrollere?
Er der nogen der har et bud?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2006 - 23:02 #1
Hvilken version af MDAC ?
Avatar billede hanbo Nybegynder
09. februar 2006 - 23:31 #2
MDACVer.Version.2.80  (Søgning i Registrerings Databasen)
Avatar billede Broholm Novice
19. marts 2006 - 23:18 #3
Det er fordi at MDAC'en er nyere end C5 kernen. Bare ignorer beskeden. Du kan fjerne beskeden vha. opstartsparameteret -zzh26, men det går ud over performance, da den så slår Fast-Forward cursors fra.

-Broholm