Avatar billede erikvedel Nybegynder
09. februar 2006 - 19:20 Der er 3 kommentarer

IntraNet med .htaccess

Halløj på Eksperten.

Jeg sidder og roder med et IntraNet hvor brugere skal kunne logge ind, og derefter uploade/downloade forskellige filer.

Hvordan gør jeg filerne på webserveren sikre - således hvis man eksempelvis kendte den komplette adresse til en fil - ikke kan hente den uden at være logget ind?

Kan man bruge .htaccess hvor brugeren skal godkendes i passwd filen - og hente bruger/kode oplysninger fra MySql databasen?
Eller skal jeg bruge java script istedet?

Forslag?
Avatar billede websam Nybegynder
10. februar 2006 - 21:26 #1
Hvis det er på intranet kan du jo lave det med Windows login tildele brugerne til den angivet mappe så mener jeg ikke andre kan komme i nærheden af filerne med mindre de er tilmeldt den angivet gruppe.

/Websam
Avatar billede erikvedel Nybegynder
11. februar 2006 - 01:16 #2
Til Websam
Hmmm - det tror jeg ikke den kan?
Det er en webmappe på en webserver som hostes ved B-one... Dvs. brugerne går ind via en browser...

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede websam Nybegynder
11. februar 2006 - 01:19 #3
Du siger intranet og det ligger oftest på din egen server så nej det kan du ikke.

/Websam