Avatar billede zombietown Nybegynder
09. februar 2006 - 18:00 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

J3D og JBuilder 2006

Jeg har nu prøvet i et par timer at få Jbuilser 2006 til at finde J3D som jeg har hentet fra sun.

Jeg har installeret J3D under jbuilder2006/jdk1.5/jre, hvilket er det eneste sted jeg har kunnet finde der minder om det installations beskrivelsen siger.

Jeg kan ikke få jbuilder til at finde filerne, så når jeg skriver "import com.sun.j3d", kan den ikke finde j3d delen.

Er der noget jeg mangler at gøre før jbuilder kan bruge j3d ??

- Rasmus
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2006 - 18:44 #1
har du addet jar filen til dit projekt ?
Avatar billede _carsten Nybegynder
09. februar 2006 - 19:17 #2
Ellers læg den her: jbuilder2006/jdk1.5/jre/lib/ext
Avatar billede zombietown Nybegynder
09. februar 2006 - 21:41 #3
De ligger allerede under jbuilder2006/jdk1.5/jre/lib/ext det var bare mig der glemte at skrive det sidste på.

Det burde ikke være nødvendigt at tilføje noget til projektet hvis man kan få den der java struktur til at virke. Ved at skrive import com.sun.j3d osv.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2006 - 21:48 #4
det er normalt at man baade tilfoejer jar file til projektets classpath
og importerer - det er 2 helt forskellige ting

jre/lib/ext er implicit6 i classpath, men check lige om JBuilder rent faktisk
bruger den JDK som ligger i jbuilder dir
Avatar billede _carsten Nybegynder
09. februar 2006 - 22:00 #5
Prøv at fyre nedenstående af i JBuilder, så kan du nemt se hvilken JDK JBuilder bruger

public class JavaHome {
    public JavaHome() {
    }

    public static void main(String[] args) {
        System.out.println(System.getProperty("java.home"));
    }
Avatar billede zombietown Nybegynder
10. februar 2006 - 11:28 #6
Jeg har nu prøvet at køre din stump kode, og ganske rigtigt, den brugte ikke den JDK, som jeg troede den brugte. Det er nu rettet og det virker fint.

Tak for hjælpen alle sammen.

- Rasmus
Avatar billede zombietown Nybegynder
10. februar 2006 - 11:33 #7
Øhhh, hvordan lukker man et spørgsmål og giver point ???
Avatar billede _carsten Nybegynder
10. februar 2006 - 11:44 #8
Arne og jeg lægger hver et svar hvorefter du kan fordele point mellem os.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2006 - 13:30 #9
.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2006 - 13:30 #10
en af de mange grunde til at jeg ikke kan lide jre/lib/ext