Avatar billede vac Nybegynder
09. februar 2006 - 13:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mit bærbar skærm virker ikke

Hej.
Jeg håber at nogen kan hjælpe mig,
jeg har en bærbar computer og skærmen virker ikke, man kan høre at den starter når man trykker på power knap, skermen regerer ikke, jeg har prøvet at sætte alm. skærm til men det virker heller ikke.
Hvad kan det være?
På f4 knap skulle man kunne skifte mellem alm. skærm og den bærbar, hvordan skifter man mellem skærmene, måske har jeg gjørt forkert.
Avatar billede vac Nybegynder
09. februar 2006 - 13:24 #1
hjælp
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. februar 2006 - 13:32 #2
Tryk F8 under starten, og i menuen der fremkommer vælger du start i fejlsikker tilstand.

Kan den dette, kan det være, at du har sat opdateringshastigheden for stor eller opløsningen for stor.

Du kan prøve at sætte opdateringshastigheden på grafikkortet til 60 og vælg en opløsning a la 800 x 600
Avatar billede califfo Nybegynder
09. februar 2006 - 13:33 #3
På din F4-tast kan du rigtig nok skifte mellem skærmene. Normalt er det sådan at du skal holde en anden tast nede samtidig. På min bærbare, hedder denne tast "Fn" og den er skrevet med blåt. Jeg mener dog ikke at denne funktion kan bruges udenfor operativsystemet.

Hvilket mærke og model er din puter?
Avatar billede vac Nybegynder
09. februar 2006 - 14:35 #4
jeg kan slet ikke se noget under opstarten, så jeg kan vælge fejlsikret tilstand.

til califfo: dvs. fn og f4 kan ikke bruges før man kommer ind i windows.
jeg tjekker lige hvilke mærke og model det er
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. februar 2006 - 14:45 #5
Nej det kommer ikke af sig selv, du skal trykke på F8 tasten for at få menuen frem.
Avatar billede vac Nybegynder
09. februar 2006 - 15:00 #6
Det forstår jeg godt, men den viser altså slet ikke noget, ligesom at skærmen er deaktiveret
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. februar 2006 - 15:03 #7
Kan du heller ikke gå ind i BIOS ved at trykke på en bestemt knap ?
Avatar billede vac Nybegynder
09. februar 2006 - 15:14 #8
nej det er det jeg ikke kan, den er ligesom død, men selve comp. kører, så vil jeg se om den kan omdirigeres til alm. skærm uden at man skal gå ind i windows
Avatar billede vac Nybegynder
09. februar 2006 - 17:09 #9
til califfo: Det er en Vega+ mærke
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2006 - 22:30 #10
defekt backlight, er der garanti på den skal den til service, er den uden garanti, ja så kommer det til at koste noget (ved ikek hvor meget)
Avatar billede vac Nybegynder
10. februar 2006 - 08:28 #11
hvad er backlight og hvor sidder den, på bundkortet eller selve skærmen
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2006 - 13:42 #12
det er baggrunds belysningen til skærmen (sidder ude i kanten / kanterne) af skærmen
Avatar billede vac Nybegynder
14. februar 2006 - 18:23 #13
det var faktisk en skrue det var faldet ind på bundkortet og korslutede noget.