Avatar billede steckel Nybegynder
09. februar 2006 - 01:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

brugervenlig og driftsikker databaser?

Hey, nu er det sådan at jeg skal skrive en 15 til 20 siders rapport om databaser og har fået en problem formulering som lyder:

Fortag en analyse og vurdering af, hvorledes en database kan opbygges, så den er brugervenlig og driftsikker.

Men, jeg er stadig helt blank, jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive om eller hvordan.. need som help.

Hvad ville være godt at skrive om?
hvilke punkter ville være godt at have med?
eller hvilke over emner ville I forslå man skulle tage med?

Ind til videre har jeg kun fået skrevet en smule og har de her overpunkter:

Hvad er en database - her beskriver jeg hvad en database er!
Databasetyper - hvor jeg beskriver de oracle, MS SQL, MySQL og Microsoft Access databaser.

hvad kan man mere skrive om som kan hænge sammen med alt de andet??

Need All the help I can get!!
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2006 - 01:47 #1
brugervenlighed er jo database applikationen

driftssikkerheden er selve databasen

Access inkluderer begger dele

Oracle DB, SQLServer, MySQL er rene database og der skal saa en applikation
ovenpaa (J2EE, ASP.NET, PHP eller andet)

man kan ogsaa bruge en applikation oven paa Access lavet i andet end Access

brugervenlighed maa vaere nemt at skrive noget bla bla om (overskuelighed,
gdoe tekster, ikke for mange kliks for at komme ind og ud)

driftssikkerhed maa inkludere clustering, replikering, RAID, backup, transaktions log
etc.
Avatar billede tjp Mester
09. februar 2006 - 02:21 #2
Du kunne evt. også nævne noget om databasemodeller som fx Relationelle (vigtig), Objekt-Orienterede og Netværks-databaser, samt Normalisering, Indeksering og Optimering.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2006 - 23:21 #3
tid at få afsluttet her ?

og et svar fra mig
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2006 - 03:19 #4
??