Avatar billede error404 Nybegynder
29. april 2001 - 14:26 Der er 2 kommentarer

IE/NN

Jeg var af den opfattelse at DW4 skrev html/dhtml koden så både nn og ie kunne læse den.. ex. www.4b4.dk .. hvor jeg har brugt layers.. virker det kun i IE.. hvordan kan det være?.. el. er det mig som har lavet det forkert i dw?.. hvis ja.. hvad har jeg gjort galt?
Avatar billede crunch Nybegynder
29. april 2001 - 15:36 #1
der er 4 slags layers. (når du klikker på et layer kan du se det under tags). prøv f.eks. med en span attribut.
læs selv videre i dreamweavers inkluderede hjælpefil.:

\"Tag set the default HTML tag to use when creating layers. The options are DIV (default), span, layer, or ilayer. div or span are recommended to ensure that the layers work in all 4.0 and later browsers. layer and ilayer only work in Netscape 4.x browsers. \"

\"Netscape 4 Compatibility inserts JavaScript in the head content of a document and fixes a known problem in Netscape 4.x browsers that causes layers to lose their positioning coordinates when a user resizes their browser window. The JavaScript forces the page to reload each time the browser window is resized, re-assigning the layers to the correct position. You can also add or remove the JavaScript, by choosing Commands > Add/Remove Netscape Resize Fix\"

Avatar billede error404 Nybegynder
29. april 2001 - 19:09 #2
Det var jeg godt klar over.. og alle layer tags på 4b4.dk er med \"div\".. derfor jeg ikke kan forstå hvorfor nn og nc ikke kan åbne/læse menu\'n !..