Avatar billede msn Nybegynder
08. februar 2006 - 19:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

FLASH: Sti fra ekstern swf til at styre hoved-swf

Jeg har en ekstern swf-fil med video-afspilning som hentes ind i en hoved-swf og placeres i et tomt movieclip i denne. Hoved-swf afspiller musik, og jeg vil gerne kunne stoppe den musik når jeg har hentet den eksterne swf-fil ind og trykker på "play" for at afspille videoen. Hvad skal stien være for at hoved-swf reagere fra den eksterne swf-fils play-knap. Lad os for nemheds skyld dem fx. ekstern.swf og hoved.swf
Avatar billede webt Nybegynder
08. februar 2006 - 19:49 #1
Hej,

Hvis play knappen er inde i ekstern.swf skal du bruge _root. til at referer til hovedfilen altså fx. hvis du ville ha' fat på et movieclip ved navn lyd i hovedfilen ville det være:
_root.lyd.play(); hvis den skulle afspille det movieclip

Mvh
Martin
Avatar billede msn Nybegynder
08. februar 2006 - 22:11 #2
Perfekt tak
Avatar billede msn Nybegynder
08. februar 2006 - 22:13 #3
Martin / webt, du skal lige oprette et svar så jeg kan give dig points.
Avatar billede webt Nybegynder
09. februar 2006 - 06:22 #4
Så lidt, her kommer et lidt forsinket svar

Og fortsat god dag
Martin