Avatar billede 10for20 Nybegynder
08. februar 2006 - 15:57 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Mit hjemmenenetværk virker ikke.

Jeg har lige kørt guiden Set up a home or small office network, så min bærbar computer kan bruge samme Internetforbindelse som den stationære. Den stationære har to netkort så jeg kan kører den bærbare igennem den. Jeg kan sagtens komme på Internettet på den bærebare efter guiden er kørt, men jeg kan på ingen af maskinerne finde den anden computer. Er der nogle der ved hvad der kan være galt. Jeg har prøvet at søge efter den anden maskine men kan ikke finde den.
08. februar 2006 - 16:32 #1
Avatar billede levithan Nybegynder
08. februar 2006 - 17:17 #2
hvis du har en firewall aktiveret  eks XPs egen så vil den automatisk blokkere for at andre pcere kan se hinadnen via de porte hvor man kan se hinadnen på netværket. Du skal sætte det således op at begge firewalls akceptere hinandens ipadresser.

prøv at slå firewall fra til at starte med og se om det giver nogen ændring
Avatar billede 10for20 Nybegynder
08. februar 2006 - 19:24 #3
jeg har prøvet at deaktivere min firewall, men det hjælper desværre ikke noget.
Avatar billede 10for20 Nybegynder
10. februar 2006 - 11:39 #4
hmm... jeg geninstallerede win xp på den bærbare og så virkede. Men skriv lige et svar så i kan få points for jeres forsøg.
10. februar 2006 - 11:55 #5
Ping...

(Det var et [svar]...)

Læg selv et [svar] og la' os dele...
Avatar billede levithan Nybegynder
10. februar 2006 - 12:00 #6
her er et svar hvis du mener mig ellers afviser du det bare