Avatar billede level75 Nybegynder
08. februar 2006 - 12:56 Der er 3 kommentarer

HTML snakke sammen med Flash

Hey eksperter..

Er her nogle som ved om man på en eller anden måde kan få HTML til at snakke sammen med Flash/SWF..

Skal have en HTML knap til at hoppe ind i et mc. og så hoppe til en bestemt frame..

i kan også bare smide et link, hvis i kender et super et...

Mange tak.
Avatar billede barklund Nybegynder
08. februar 2006 - 13:20 #1
Avatar billede level75 Nybegynder
08. februar 2006 - 15:09 #2
Hey Morten

nu har jeg fået det til at virker.  "LIDT" :P

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" id="example" name="example" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="100%" height="100%">
<param name="movie" value="test.swf">
<param id="example" value="example">
<param name="example" value="example">
<param name="quality" value="high">
<embed src="test.swf" id="example" name="example" swliveconnect="true" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="100%" height="100%"></embed>
</object>
<a href='java script:example.TPlay("_level0/firkant")'>Firkant</a>
<a href='java script:example.TPlay("_level0/cirkel")'>Cirkel</a>

Du kan se hvor langt jeg er nået:
http://www.level75.com/test/test.html

Men det vil ikke funke i firefox, men fint i internet explore
Avatar billede barklund Nybegynder
08. februar 2006 - 15:41 #3
Hm, ved ikke om TPlay virker - kender ikke lige funktionen :)

Men derudover skal du nok hente en reference til det som:

<a href='java script:document.getElementById("example").TPlay("_level0/firkant")'>Firkant</a>

Så er der nok lidt større chance for, at det virker.

SetVariable ved jeg i hvert fald virker - også i firefox. Altså som en funktion man kan bruge i stedet for TPlay :)