Avatar billede extinct Nybegynder
08. februar 2006 - 11:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner jeg et virtuelt drev?

Har lavet den dumme fejl at have fjernet alcohol 120%, inden jeg unmounted min virtuelle D drev. Har prøvet at installere programmet igen, men det vil bare lave et helt nyt drev - kan altså ikke lave en nyt D drev oveni.
Mit spørgsmål er så, hvordan får jeg det fjernet??
Avatar billede t-bee Novice
08. februar 2006 - 12:03 #1
Her er en guide til hvordan man fjerner Alcohol manuelt, du har sikkert fjernet nogen. men ikke det hele. Så prøv at følge guiden og hvis der så er noget du ikke kan finde så bare spring det over, det er et forsøg værd!

1. Run "regedit"
2. Find "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{E9F81423-211E-46B6-9AE0-38568BC5CF6F}", then delete that.
3. Find "HKEY_CLASSES_ROOT\Installer\Products\32418F9EE1126B64A90E8365B85CFCF6", then delete that.

Now, to remove Alcohol driver you need to go to HKey_Local_Machine\System\CurrentControlSet\Services here you should fínd the Keys for the Alcohol Driver in the current version, a347bus and a347scsi, delete these Keys and remove corresponding files from Windows\System32\Drivers folder.

Check C:\windows\program Files\Alcohol Soft and delete the folder. Re-boot your PC.
Avatar billede extinct Nybegynder
08. februar 2006 - 12:28 #2
Hmm jeg kan så ikke finde a347bus og a347scsi men en d347bus og d347scsi og e347bus og e347scsi.... hvilke skal jeg delete så? I alcohol 120% står at den bruger e347bus... er det så dem jeg skal fjerne, eller er det d347bus eftersom det er D drevet jeg vil have væk?
Avatar billede t-bee Novice
08. februar 2006 - 12:39 #3
Navnene varierer alt efter versionen af alcohol, så det er et godt spørgsmål, prøv evt. først dette:
A:- Gå ind i "control panel/system/hardware/device manager", find under "SCSI and RAID controllers" Alcohol* SCSI controller, og fjern den.

Skriv evt. lige hvilken version du har brugt hvis du ved det!
Avatar billede extinct Nybegynder
08. februar 2006 - 14:49 #4
Jeg fandt ud af det :) det var e347'eren :) så fik slettet den. nice... laver du ikke lige et "svar" så jeg kan smide pointene efter dig ;)
Avatar billede t-bee Novice
08. februar 2006 - 14:50 #5
Kewl:-)