Avatar billede neess Nybegynder
08. februar 2006 - 10:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilføje en pc

Sad og rydede op i de pc'er som lå under active directory users and computers.
Jeg var så, så uheldig at slette en pc som findes på vores netværk endnu.
Pc'en kan nu ikke logge på domainet den kommer op og siger der mangler en profil til computeren på domaine controlleren.

Jeg har prøvet bare at oprette en ny pc med samme navn ved at højreklikke og vælge "new computer" Jeg udfylder windows navnet og ellers bare next hele vejen. Men pcen kan stadig ikke logge på.

Hvordan for jeg den tilføjet igen ?
Avatar billede clausgold Nybegynder
08. februar 2006 - 10:27 #1
Prøv at melde den ud af domænet, og derefter ind igen.
Avatar billede neess Nybegynder
08. februar 2006 - 10:31 #2
Den prøver jeg lige når han er færdig med at arbejde på sin pc. Er der ellers andre fif jeg kan prøve ?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
08. februar 2006 - 14:02 #3
Den eneste måde du kan løse det her problem er ved at melde pc'en ud og ind igen...

Jeg vil da lige give dig et lille FIF, det er et program der hedder oldcmp, og kan findes på joeware.net
http://joeware.net/win/free/tools/oldcmp.htm

Det kan fortælle dig hvis en pc ikke har været på i x antal dage.. ;)

Der findes mange programmer derinde der er gratis...
Avatar billede karser Nybegynder
08. februar 2006 - 19:27 #4
Som forklaring på morten leth's HELT rigtige udtalelse, er årsagen denne:

Når en computer tilsluttes et domæne, og dermed tilknyttes en konto i domænet, generes et SID (Security ID) - som bruges til at verificere at den pågældende computer rent faktisk er ER den computer som den pågældende konto tilhører.

SID'er generes automatisk og kan ikke tastes eller angives manuelt. Når du sletter en konto, sletter du samtidig den SID som er forbundet med kontoen.

Når du opretter en ny konto, får denne en ny SID. For at din computer skal kunne bindes sammen med den nye konto, skal der dannes et ny SID som gen-forener dem igen.

;o)