Avatar billede choko_kex Nybegynder
08. februar 2006 - 08:18 Der er 5 kommentarer

Auto height, kan man det?

er ved at lave en side men når man ser den i 800*600 passer den ikke til skærmen, så kan man lave noget der selv indstiller height i en tabel?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. februar 2006 - 08:20 #1
du kan lave noget i javascript.
Man kan ikke finde skærmhøjde i css
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2006 - 13:13 #2
<ole>

Det er ikke så interessant, hvor stor skærmen er. Det interessante er, hvor stor brugeren ønsker browservinduet skal være  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
08. februar 2006 - 15:56 #3
-- og man kan sagtens bruge relative størrelser i css, der er relative i forhold til browser-vinduets størrelse, men kan dit layout tåle f.eks. at blive vist i et 400*1000, et 1920*1440 eller 2000*1600 vindue ?-)

-- for den slags (underlige) størrelser kommer man sikkert ud for på de helt store skærme, der kører med 1600+ i skærmpløsning, hvor brugerne evt. vælger at køre med adskilte vinduer ved siden af hinanden  !-)

-- selv vil jeg stadig lave en side i en størrelse, der har en god chance for at gå hjem på de flestes maskiner, og så sørge for at noget omkransende er rimeligt neutralt efter samme princip som dette vindue !o]
Avatar billede choko_kex Nybegynder
11. februar 2006 - 09:44 #4
ved ikke helt hvad jeg skal gøre da siden er lille i 1600*1200 og alt for stor i 800*600
Avatar billede roenving Novice
11. februar 2006 - 14:09 #5
-- men det er jo netop brugernes valg, om de vil have et browser-vindue, der er den ene eller den anden størrelse !-)

-- så din opgave som webdesigner er altså at lave en side, der fungerer ordentligt i forhold til de krav, der er for at siden kan fungere ...

-- selv er jeg stadig til at lave sider, der er optimale i et 800*600 miljø, og så lægge det ind på midten, præcis som Ekspertens default-visning !o]