Avatar billede thomze Nybegynder
07. februar 2006 - 21:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MS-DOS 16 BIT +Dl.exe

Jeg bliver ved med at få en fil ved navn dl.exe og jeg kan ikke rigtig åbne nogle exe filer længere, eller installationer af programmer. Jeg har prøvet at formatere windows drevet men det viste sig at dl.exe blev ved med at generere sig på mit fildrev, hvilket jeg ikke har lyst til at formater.

Nogle der kender denne virus og har en løsning til mine problemer. ?

På forhånd tak!
08. februar 2006 - 06:55 #1
"...har prøvet at formatere windows..." - på hvilken måde ?

"...at dl.exe blev ved med at generere sig på mit fildrev..." - det er altså et andet drev/HD ?

Jo - der er flere muligheder/løsninger. Som jeg/vi vil fortælle om efter du lige har fuldt op på dine 20 (tyve) hænger spm. - der er flere der kalder på dig ->
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=thomze&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp ???

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede thomze Nybegynder
08. februar 2006 - 08:22 #2
Har formateret mit d: drev hvorpå windows ligger. Og det er på en anden harddisk jeg finder dl.exe filerne, eller.. faktisk se popper de op lidt over alt på computeren alt efter hvilke filer jeg kører? Jeg kan ikke finde ud af hvilken virus det helt præcist er.

Har fulgt op på gamle spørgsmål, mange af dem var uden svar derfor de aldrig blev lukket. Tror jeg har ordnet dem alle nu.

Mvh. THN
08. februar 2006 - 12:56 #3
Lige en hurtig:

... og hvis du 'kommer' til at køre én af disse [dl.exe] filer så er fanden løs ?

Hvad med at SLETTE dem HELT ?
Brug [Søg] funktionen og [Shift][DEL] !!!

PS: Hvorfor ligger din Windows på D:  ??
Avatar billede thomze Nybegynder
08. februar 2006 - 17:39 #4
Hvis jeg kører Dl.exe åbner der en ms dos prompt, og en advarselsboks hvori der står; overskrift"16 Bit MS-DOS Subsystem" g D:\docume~1\tz\dl.exe the ntvdm cpu has encountered an illegal instruction. cs:06b7 xx xx xx xx chose close to termiate the application, close \ ignore..

Mit windows er på mit d drev fordiiii.. har jeg faktisk aldrig fundet ud af. Men det er heller ikke så vigtigt imo. :)
Avatar billede thomze Nybegynder
08. februar 2006 - 18:02 #5
http://free.grisoft.com/doc/8/lng/us/tpl/v5 > Der er en cleaner, nu håber jeg den virker. Jeg er kommet frem til at jeg har en virus ved navn Gaelicum.A der infecter alle .exe filer i systemet, så den søger 120gb filer igennem nu, der er altså lige et par exe filer eller to der imellem.. Skriver lidt feedback på om programmet har virket senere!
Avatar billede thomze Nybegynder
08. februar 2006 - 18:13 #6
Virus scanneren var en success og kan anbefales til alle der får samme problem som mig.

Start computeren i fejlsikret tilstand.

Kør virus scanneren.

Tillykke, du har nu måske fjernet virusen :) eller er i velkommen til at maile på thomze@gmail.com og høre mere omkring hvad jeg gjorde.

Mvh. Thomas
08. februar 2006 - 19:11 #7
HAR du iøvrigt gennnemført komplet WindowsUpdate ?

Godt du fik ryddet op i gamle spm. ...
Avatar billede thomze Nybegynder
08. februar 2006 - 19:13 #8
;) Ja jeg har updated alt, men jeg var allerede infected før jeg installerede windows, da viraen havde infected alle .exe filer på mit fil drev.

Det er ryddet helt op :)
08. februar 2006 - 19:14 #9
= Safe Surfing...