Avatar billede dvaske Nybegynder
07. februar 2006 - 20:18 Der er 8 kommentarer

HTML mystik

På siden http://www.danskfloorball.dk/page.php?mid=84&pid=84& er der i højre side en menu. Når jeg i IE besøger denne side ser jeg punktet "Gode ideer", hvorefter der er et stort tomrum nedtil punktet "Sæsonstart", hvorefter de resterende menupunkter optræder.

Når jeg så kører musen mellem "Gode ideer" og "Sæsonstart" dukker de mellemliggende 7 menupunkter op, og bliver der så efterfølgende... indtil jeg reloader siden.

Der er ingen forskel på, hvordan menupunkterne skrives, og jeg forstår derfor ikke hvorfor en del af dem ikke kommer frem med det samme.

Er der nogen, der har gode ideer?
Avatar billede dvaske Nybegynder
07. februar 2006 - 20:22 #1
Når jeg refresher siden, ser jeg kortvarigt de manglende menupunkter, men de forsvinder med det samme igen.
Avatar billede horsmark Nybegynder
08. februar 2006 - 06:39 #3
men det er helt klart noget css halløj
Avatar billede stich Nybegynder
08. februar 2006 - 06:56 #4
Jeg tror nu nærmere problemet opstår pga. HTML'en (selvom det da selvfølgelig næppe vil komme uden nogen form for CSS anvendt). Den er nu heller ikke frygtelig 'pæn'; at smide menupunkterne ind i span-elementer, konsekvent efterfulgt af et br-element, gør jo næsten ondt i øjnene. :-) Det er efterhånden blevet kotume at anvende en liste til den slags, da det semantisk giver rigtig god mening. Men det nuværende er ihf. direkte misbrug af br-elementet, og fx en løsning med div-elementer i stedet vil også være at foretrække.
Avatar billede stich Nybegynder
08. februar 2006 - 06:59 #5
(Det har vist været skadeligt at jeg havde fransk i skolen, jeg glemmer altid det staves 'kutyme'... :-))
Avatar billede horsmark Nybegynder
08. februar 2006 - 07:10 #6
yes html fejlene skal udbedres og dernæst hvis der er probs med siden skal der kigges på css
Avatar billede stich Nybegynder
08. februar 2006 - 07:28 #7
Måske det kan løses ved blot at ændre på line-height - og måske padding? Måden line-height er anvendt på, er heller ikke just 'hensigtsmæssig'. Men uanset, er det dog stadigvæk anbefalelsesværdigt at udskifte HTML-elementerne...
Avatar billede stich Nybegynder
08. februar 2006 - 07:29 #8
...og det skulle så have været et svar. Jeg spammer godt nok en del her til morgen.