Avatar billede kims2 Nybegynder
07. februar 2006 - 19:20 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Computer genstarter ved xp installation

Hej

Jeg har sat nyt bundkort og processor i min computer, men når jeg vil installere xp så genstarter den når jeg trykker F8 for at acceptere licensbetingelserne.
Jeg har 2 Maxtor 160 gb SATA hdd i og jeg har prøvet med begge diske og med en enkelt disk i af gangen, men det hjælper ikke noget.

Nogen der har en idé om hvad der kan være galt?
Avatar billede nicer Nybegynder
07. februar 2006 - 19:27 #1
når man skal installere xp på en SATA, så skal man bruge en 3rd part driver... og når din computer får den blå skærm frem efter du har trykket på en knap, så spørger den om du vil bruge en 3rd part driver og det skal du sige ja til, derfor kan fejlen muligvis opstå
Avatar billede kims2 Nybegynder
07. februar 2006 - 19:29 #2
hmm, ja. Man kan trykke F6 for installere en RAID driver, men er det nødvendigt når jeg ikke kører i RAID? Med mit gamle bundkort var det ikke nødvendigt at installere en 3rd part driver når jeg ikke kørte RAID.
Avatar billede nicer Nybegynder
07. februar 2006 - 19:31 #3
ved en SATA skal man bruge en 3rd part driver som du skal indlæse i starten af bootup screen... det skulle meget gerne stå i bundkorts manualen :S
07. februar 2006 - 19:39 #4
Avatar billede kims2 Nybegynder
07. februar 2006 - 19:48 #5
Ok, det prøver jeg lige
Avatar billede kims2 Nybegynder
07. februar 2006 - 20:09 #6
nå...manualen siger det ikke er nødvendigt med 3rd part driver når der kun køres alm. SATA. Prøvede alligevel at læse driveren ind, men med samme resultat. Derefter prøvede jeg at Sætte mine diske op i RAID og køre installationen igen (incl 3rd part driver) men den gør stadig det samme.

Andre forslag?
Avatar billede nicer Nybegynder
07. februar 2006 - 20:18 #7
har du opdateret din bios?
Avatar billede kims2 Nybegynder
07. februar 2006 - 20:21 #8
Nej, det kan jeg også lige prøve, men er det nødvendigt når bundkort er helt nyt?
Avatar billede nicer Nybegynder
07. februar 2006 - 20:22 #9
vil jeg opfordre dig til for der kan stadig være fejl i bios, hvad angår nyere HDD :)
Avatar billede kims2 Nybegynder
07. februar 2006 - 21:10 #10
hmm..virker stadig ikke.

Andre der har en idé til hvad jeg kan gøre??
Avatar billede kims2 Nybegynder
07. februar 2006 - 21:49 #12
Nej, desværre. Ser ud til at jeg har prøvet alt det.

Det er sgu godt nok irriterende
Avatar billede nicer Nybegynder
07. februar 2006 - 21:51 #13
hmmm :S
Avatar billede kims2 Nybegynder
08. februar 2006 - 08:53 #14
Andre der har nogle forslag???
Avatar billede kims2 Nybegynder
08. februar 2006 - 21:49 #15
Nå, har fået det til at virke. Clearede cmos og satte den til at køre RAID i bios, men uden at sætte RAID op i RAID controlleren. Læste RAID driverne ind i start af win installation og nu er windows installeret.

Tak fordi du forsøgte at hjælpe så meget nicer. Læg et svar hvis du vil have point.
Avatar billede kims2 Nybegynder
13. februar 2006 - 08:43 #16
Lukker