Avatar billede jyrgennielsen Nybegynder
07. februar 2006 - 19:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

excel - registrering

Hej

Er der nogen der ved hvordan man kan lave et program til at slå et klientnummer op og så hvis "navnet" , indtaste nogle data i ex tekstboks og afkrydsningsfelt og derefter gemme det i excelarket under kundenr og i bestemte celler....??

Håber I kan  hjælpe....
Avatar billede supertekst Ekspert
08. februar 2006 - 09:01 #1
Det skulle nok kunne lade sig gøre via VBA kode i Excel - men du må beskrive lidt flere detailler:
- hvor skal der slås op iflg. klientnummer - i en database eller regneark
- tekstboks og afkrydsningsfelt - hvilken betydning
- hvad bestemmer placeringen i regnearket

Såfremt du har filer, der kan illustrere dine ønsker -så erdu velkommen til at sende demtil mig: pb@supertekst-it.dk

MVH
Avatar billede jyrgennielsen Nybegynder
09. februar 2006 - 09:28 #2
tak fordi du vil hjælpe..

Der skal slås op i en  tekstfil af typen. csv
Alt registering foregår udfra klientnr. - jeg forestiller mig at dataene ligger i rækker ex:

Klient Adresse    Cvr      ansvarlig  materialeMåned
                          medarbejder Jan  FEb  Marts
105    langgade  25252525 JN          2301 2402 0203

Alt dataer der indskrives i en teksboks gemmes i bestemte celller(områder)

Jeg vil gerne kunne give brugeren en oplevelse af at kunne ex. indtaste en dato og så klikke på et afkrydsningsfelt , for hvilken måned datoen skal registreres. Det vil jo være rigtig godt hvis man kunne lave en menu hvor mankan se hvad der tidliger er registreret i indeværende år...

Min hovedpointe er gemme datane, kunne bestemmei hvilke felter de lagres og slå dem op senere og derfra kunne sortere udfra medarbejder og klientnr.

Håber du kan hjælpe..

Jeg kan også kontaktes på jyrgennielsen@hotmail.com
Avatar billede supertekst Ekspert
16. februar 2006 - 09:15 #3
Her er så et svar.
Avatar billede jyrgennielsen Nybegynder
16. februar 2006 - 09:26 #4
Tak for besvarelsen, vil du hjælpe mig med at udvide formularen lidt......
Avatar billede supertekst Ekspert
16. februar 2006 - 16:35 #5
Ja...