07. februar 2006 - 19:04Der er
4 kommentarer og 1 løsning
excel - registrering
Hej
Er der nogen der ved hvordan man kan lave et program til at slå et klientnummer op og så hvis "navnet" , indtaste nogle data i ex tekstboks og afkrydsningsfelt og derefter gemme det i excelarket under kundenr og i bestemte celler....??
Det skulle nok kunne lade sig gøre via VBA kode i Excel - men du må beskrive lidt flere detailler: - hvor skal der slås op iflg. klientnummer - i en database eller regneark - tekstboks og afkrydsningsfelt - hvilken betydning - hvad bestemmer placeringen i regnearket
Såfremt du har filer, der kan illustrere dine ønsker -så erdu velkommen til at sende demtil mig: pb@supertekst-it.dk
Der skal slås op i en tekstfil af typen. csv Alt registering foregår udfra klientnr. - jeg forestiller mig at dataene ligger i rækker ex:
Klient Adresse Cvr ansvarlig materialeMåned medarbejder Jan FEb Marts 105 langgade 25252525 JN 2301 2402 0203
Alt dataer der indskrives i en teksboks gemmes i bestemte celller(områder)
Jeg vil gerne kunne give brugeren en oplevelse af at kunne ex. indtaste en dato og så klikke på et afkrydsningsfelt , for hvilken måned datoen skal registreres. Det vil jo være rigtig godt hvis man kunne lave en menu hvor mankan se hvad der tidliger er registreret i indeværende år...
Min hovedpointe er gemme datane, kunne bestemmei hvilke felter de lagres og slå dem op senere og derfra kunne sortere udfra medarbejder og klientnr.
Håber du kan hjælpe..
Jeg kan også kontaktes på jyrgennielsen@hotmail.com
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.