Avatar billede 10for20 Nybegynder
07. februar 2006 - 18:45 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Kan man fjerne Second Sight fra iQuesoft manuelt.

Jeg har lige kørt Spyware Doctor og den har dundet kritisk infektion kaldt Second Sight fra iQuesoft. Dette program har jeg ikke selv installeret, så den må være installeret på anden vis. Jeg har desværre ikke er registreret udgave af Spyware Doctor så je vil hører om der er nogle der ved hvordan man fjerner den manuelt.
På forhånd tak.
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. februar 2006 - 20:18 #1
Har du set efter om det ligger i kontrolpanel => tilføj/fjern programmer?

Hvis det ligger der, er det det rigtige sted at fjerne programmet fra.
Avatar billede 10for20 Nybegynder
07. februar 2006 - 20:22 #2
ja det ligger desværre ikke der
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. februar 2006 - 20:29 #3
Måske kan Spysweeper ordne paragrafferne:

Download prøve version af Spysweeper
http://www.spywarefri.dk/downloads1.htm
Installer og opdater (check for definition update)

Derefter, tryk på Options.

sæt prik i- sweep all folders on selected drive (s)

fjern flueben ved-don´t sweep systemrestore folder.

sæt flueben ved- sweep for Rootkits

Luk programmet

Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:

http://fromsej.dk/html/xpfejl.html

Kør så en Sweep. Når scanningen er færdig, tryk på Results-knappen- fanebladet-session log- Save to file. Gem den på skrivebordet.

Luk programmet

Genstart og send spysweeper loggen herind.
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. februar 2006 - 20:33 #4
Ellers skal du fortælle mig, hvor Spyware Doctor finder infektionen henne.

Så ser vi om ikke vi kan nappe den manuelt.
Avatar billede 10for20 Nybegynder
07. februar 2006 - 22:00 #5
jeg tror faktisk at jeg har fået bugt med den. Jeg gik ind i registreringsdatabasen og slettede alt som Spyware Doctor fandt, og nu ser det hele fint ud. Jeg havde nemlig problemer med at min harddisk hvert sek. skrev/læste hvilket var meget irriterende at hører på. Siden jeg har slette alt, gør den det ikke mere, så det er virkelig dejlig. Men mange tak for tippet andersenph. Hvis den starter igen vil jeg prøve dit forslag, men håber naturligvis ikke at det bliver nødvendig.
Avatar billede 10for20 Nybegynder
07. februar 2006 - 22:01 #6
Hov kom til at svarer i stedet for at kommenterer, men andersenph skriv lige et svar så du kan få dine points.
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. februar 2006 - 22:43 #7
Det er lige meget :O) Du klarede den jo selv. Så accepter du bare dit eget svar og behold pointene. Jeg har nok. ;O)