Avatar billede bongo Novice
07. februar 2006 - 17:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny Medion PC i Aldi

Er der nogen der gider kigge på den her og give deres mening?

http://www.aldi.dk/    ind under Aldi aktuelt - fra 08.02.2006

Hvorfor er den så billig? Aldi's stationære plejer at koste 8-10000.

Jeg spiller meget - kan den bruges?

MEDION®
Titanium multimedia pc - til hele familien Pr. stk.
3.999,-
Intel® Celeron® D Processor 346 3,06 GHz 256 KB Cache

Fremtidssikker teknologi med understøttelse af 64-bit

Inkl. USB tastatur, USB optisk mus, fjernbetjening, 3 års garanti og Hotline-Service

SONY Dual Layer DVD/CD-brænder3
MEDION Stereo TV, indbygget tunerkort med analog stereo-TV & FM radio-tuner
Hukommelse: 512 MB DDR2-RAM. 1 sokkel ledig til udvidelse
SEAGATE 160 GB harddisk 7200 o/min, Serial ATA Interface
S3 Graphics Unichrome™ PRO IGP on board
MEDION Integreret 8in1 USB 2.0-kortlæser, læser og skriver alle almindelige Flash-kort
6 x USB 2.0: 2 x foran, 4 x bagpå
Firewire: 1 x FireWire (IEEE 1394) foran
6 kanal Audio1: til den digitale hjemmebiografoplevelse med optimal lydkvalitet2
1: Disse tilslutninger kan anvendes alt afhængigt af softwareindstillingerne
2: Kun sammen med et passende højttalersystem (medfølger ikke)
Netværkscontroller on-board, Fast Ethernet 10/100 MBit/s

16x Multi-Standard Dual Layer DVD/CD-Brænder3
Skriver enkeltlags 4,7 GB og dobbeltlags 8,5 GB DVD'er. Maks. skrivehastighed: 8x DVD+R dual layer, 4x DVD-R dual layer, 16x DVD+R, 16x DVD-R,8x DVD+RW, 6x DVD-RW, 48x CD-R, 24x CD-RW. Maks. læsehastighed: 16x DVD-ROM, 48x CD-ROM

Stereo-tv & FM-radio tunerkort
Stereo-TV:
Stereo TV-modtagelse i normalt omfang via den normale hus- og stueantenne eller via din eksisterende kabel-TV-forbindelse. Forberedt for digitalt tv (DVB-T)
FM stereoradio:
Hør de aktuelle trafikinformationer, din yndlingssender, de seneste nyheder...

Softwarepakke med OEM-versioner forudinstalleret og på CD/DVD.
Microsoft® Windows XP Home EditionSP2.
MEDION Home CinemaXL: Medion Power Cinema 4.0, PowerDirector 4.0SE, PowerProducer 3, Power DVD 6, Medi@Show SE.
Nero Burning ROM 6, Nero Recode2 SE, StarOffice7, eTrust Antivirus (inkl. 90 dages opdatering via internettet), TELE2 forudinstalleret, Symantec System Recovery
Avatar billede fazli Nybegynder
07. februar 2006 - 17:24 #1
den er super god.. siger det bare.. jeg havde selv planlagt at købe den.. :)
Avatar billede m_els Nybegynder
07. februar 2006 - 17:25 #2
Så vidt jeg husker plejer der at være flere ram, større harddisk og bedre grafikkort i de dyre...
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2006 - 17:43 #3
Det er i hvert fald ikke en spillemaskine !!!
Celeron-processor og et S3 onboard grafik-kort. Du bliver skuffet.
Læg ca. 2.000 oven i og køb enkeltdelene på netten og saml den selv, eller få en til at hjælpe dig
Avatar billede bongo Novice
07. februar 2006 - 18:42 #4
Jeg havde også tænkt på at samle min egen maskine, men...

Jeg aner intet om hardware, så jeg ville føle mig tryggere ved at have garantien og supporten med, som man får når man køber en færdig maskine.
Hvad i alverden gør jeg, hvis min hjemmebyggede pc går ned pga hardware - så aner jeg intet om at reparere den.
Avatar billede mrrius Nybegynder
07. februar 2006 - 18:50 #5
Den er kun til kontor brug, og surfing. Forkert prossesor osv.
Jeg har her laver et lille overslag på hvad en god og billig spille computer kan koste. Jeg vil ikke spare på cpu køleren, så derfor skal den være ren copper.
Strømforsyning, må ikke være for lille derfor 400w. ( du får ikke brug for mere end de 400w, før du kommer 2 x ens grafikkort i ) alle priserne er ca. priser, jeg har slet ikke slået dem op. så den kn godt være andet.
Amd64 2,8ghz socket 939        = 1100kr
bundkort nvidia4 ulsta chipset =  700kr
grafikkort geforce6600gt      = 1000kr
Ram 2x512mb ddr dual ram      =  600kr
dvd rw (incl nero)            =  450kr
kabinet (400w)                =  500kr
Cpu køler Zalman cobber        =  300kr
ialt                          ca 4650kr
du kan godt spare lidt, hvis du køber en billigere bundkort, men det vil være synd
Du skal selv samle den... Der følger ikke windows med, ellers bliver den ca 800 kr dyere.
Med andre ord, en spille computer incl windows koster ca 5.500 kr og opad, men man kan jo engang imellem nøjes med mindre...
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2006 - 18:54 #6
kender du ikke nogen som kan hjælpe med at bygge en ?
ellers køb en færdigbygget hos f.eks. www.shg.dk . de synes reelle. Her er det dog uden Windows XP, som koster 700-1.000 ekstra. Man får mest for pengene ved at købe på nettet. Ellers led på edbpriser.dk efter færdige modeller
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. februar 2006 - 18:58 #7
Prøv at kigge ind her, et af de bedre steder kvalitet og billigt.http://www.topdata.dk/
Avatar billede msknives Nybegynder
07. februar 2006 - 20:48 #8
Du kan også fx på shg.dk vælge de dele du vil have, og få dem til at samle det hele + teste den, koster ca. 500 kr.