Avatar billede 10for20 Nybegynder
06. februar 2006 - 23:08 Der er 10 kommentarer

Deaktivere Tols/Internet options homepage

Hvordan kan jeg deaktiverer Home page i Tools/Internetoptions/General så den ikke længere kan ændres?
Avatar billede cmoz Praktikant
06. februar 2006 - 23:50 #1
Hvis du vil gøre det sådan at en alm. bruger ikke bare kan ændre startside, kan du også gøre det med lokal gruppepolitik i gpedit.msc eller i en GPO hvis det er i et domæne.

Indstillingen er i User Configuration -> Administrative Templates -> Windows Compenents -> Internet Explorer

Hvis du vil stoppe spyware/adware o.lign. kan flere anti-spyware tools ofte blokke for ændring af startside, f.eks. mener jeg at spy sweeper gør det: http://www.webroot.com/consumer/products/spysweeper/

eller så er det SpyBot:
http://www.safer-networking.org/
Avatar billede 10for20 Nybegynder
07. februar 2006 - 11:57 #2
Men hvis jeg går ind i gpedit.msc og ændre det kan det så stadig lade sig gøre at spyware kan gå ind og lave startsiden om. Men det øverste du skrev var lige hvad jeg søgte. Men jeg gør det netop pga. at min startside hele tiden ændres til msn.
Avatar billede 10for20 Nybegynder
07. februar 2006 - 11:58 #3
ups.. skulle være et svar
07. februar 2006 - 12:32 #4
"...min startside hele tiden ændres til msn..."

Check settings i dit msn program ?

og/eller

rul proceduren her -> http://www.eksperten.dk/artikler/755
for at checke for 'svans'/virus elementer ...
07. februar 2006 - 12:33 #5
... hvis et (uønsket?) program (eller en fysisk bruger) vil ændre START siden til noget andet vil ovenstående programmer enten forhindre det eller spørge dig om du vil ændre START siden fra XXX til ZZZ ...
07. februar 2006 - 12:37 #6
.. et andet bidrag til denne tråd: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=321cd7a2-6a57-4c57-a8bd-dbf62eda9671&DisplayLang=en

Hvis et ønsket program/virus/'snavs' vil forsøge at ændre din START side så vågner MS AntiSpyware op og spørger noget i denne retning:
"Vil du ændre din IE START side fra www.google.dk til www.look4sex.com [Y/N] ? - så ka' du selv afgøre hvad du vil svare her...
09. februar 2006 - 19:06 #7
... ka' det bruges ?
Avatar billede 10for20 Nybegynder
10. februar 2006 - 11:41 #8
ja det kan fint bruges takker. Så skriv lige et svar så jeg kan give points :)
10. februar 2006 - 11:54 #9
Ping...

(Det var et [svar]...)
19. februar 2006 - 21:08 #10
(Hvad endte denne tråd med?)