Avatar billede larsdanmark Nybegynder
29. april 2001 - 08:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

\"Too Many Formats\" i Excel

I et spreadsheet med kompleks formattering faar jeg fejlmelding \"too many formats\" hvorefter yderligere format aendringer ikke virker.
Har ikke fundet noget system, og ingen referencer i dokumentation - er der en give over graense at styre efter.
Tilsyneladende kan en save, og ny start somme tider hjaelpe - men heller ikke her et tydeligt system?
Avatar billede janvogt Praktikant
29. april 2001 - 08:57 #1
Den har jeg aldrig stødt på.
Har du mulighed for at maile arket, så skal jeg se, hvad jeg kan finde ud af?
29. april 2001 - 10:32 #2
bruger du excel 97 eller 2000 ?
Avatar billede larsdanmark Nybegynder
01. maj 2001 - 11:07 #3
Jeg bruger Excel 97 SR-2 (Amerikansk Version).
Jeg vil noedigt sende det rundt - der er proprietary data spredt rundt over det hele (ellers tak for tilbuddet). I oevrigt er det ikke kun i eet ark, eller for den sags skyld paa kun een maskine.
De skiftende symptomer antyder muligvis, at det er et spoergsmaal om RAM? jeg har 256 MB - kan allokering vaere for lav?
01. maj 2001 - 22:32 #4
Jeg har søgt MS knowledge database, og jeg har ikke kunnet finde noget på dette problem.
Ud fra det du skriver, så tror jeg også på, at fejlen måske kan findes på den aktuelle pc - og RAM er et godt sted at starte efter min mening.
God jagt.
Avatar billede gonzoo Nybegynder
01. juni 2001 - 08:04 #5
Jeg har været ude for det enkelte gange ,og har løst problemet ved at formatere celler i grupper altså, hvis celle B1 og B5 og B7 skal have samme formatering skriver man bare B1:B7 de steder det er muligt jeg mener det er omkrig de 40 formateringer det går galt
Avatar billede larsdanmark Nybegynder
01. juni 2001 - 09:26 #6
gonzoo\'s forlsag loeser somme tider problemet, saa jeg lukker hermed.
Jeg har ikke selv helt tal paa, hvornaar det gaar galt med de mange formater - fordi det ikke er konsistent. Det ER jo nok noget med system ressourcer .... saa det ville vaere meget smart med en \'benzin maaler\' til at afgoere om man er i fare ved graensen - nogle gange kan jeg ikke en gang escape ud af klemmen, og saa gaar de formatteringer der ellers var accepteret jo altsaa tabt! Surt.
Avatar billede gonzoo Nybegynder
01. juni 2001 - 10:54 #7
Du har ret der ikke et bestem antal det går galt ved men der er omkring 4o :-) Gonzoo