Avatar billede ymerdryz Nybegynder
06. februar 2006 - 18:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Medlemskartotek PHP/MySql

Jeg er ved at lave en hjemmeside til en lokalboldklub på frivillig basis og ville høre om der var nogle der ville være behjælpelig med følgende: Jeg skal bruge et medlemskartotek med: Fornavn - Efternavn - Adress - Postnr  - By - Telefon - Mobil - emailadd - hold - evt betalt kontigent. Jeg vil gerne have en tilføj_medlem.php - slet_medlem.php - vismedlem.php og evt. mulighed for at sende nyhedsmail til f.eks hold X eller f.eks dem som ikke har betalt kontigent.

Jeg giver 500 - jeg ved ikke om det er for meget eller for lidt, eller om der overhoved er nogle der er interesseret i at lave det for point. Men da jeg selv laver alt uden beregning, har jeg ikke andet at tilbyde.

På forhånd tak

Hilsen Glen
Avatar billede werter Nybegynder
06. februar 2006 - 18:46 #1
Du må ikke give mere end 200 point for et svar :)
Avatar billede ymerdryz Nybegynder
06. februar 2006 - 18:52 #2
Ja det fandt jeg ud af og tildelte 200 istedet, men glemte at rette det i teksten. Jeg ved ikke hvordan man redigerer et spørgsmål?
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2006 - 19:33 #3
Du kan få en ide her - er der andet du vil spørge om vender du bare tilbage

http://www.webcafe.dk/debat/php/visindlaeg.html?indlaeg_id=31788
Avatar billede ymerdryz Nybegynder
06. februar 2006 - 19:42 #4
Jeg har desværre ikke brug for links. Men hjælp til at lave de omtalte php sider. Jeg har idag et nyhedsmail system i php det er desværre alt for avanceret. Måske der var nogle der ville "rense" mine nuværende filer ?

Min submit_member.php ser f.eks således ud:

<?php
include ("include/dbclass.inc.php");
$conn = new Connection();
include ("include/member.inc.php");
$member = new Member();

if (isset($HTTP_POST_VARS["SectionID"])) $iSectionID = intval($HTTP_POST_VARS["SectionID"]); else $iSectionID = 0;
if (isset($HTTP_POST_VARS["ContentID"])) $iContentID = intval($HTTP_POST_VARS["ContentID"]); else $iContentID = 0;

if (isset($HTTP_POST_VARS["Page"]))
    $iPage = intval($HTTP_POST_VARS["Page"]);
else if (isset($HTTP_GET_VARS["Page"]))
    $iPage = intval($HTTP_GET_VARS["Page"]);
else
    $iPage = 1;

if (isset($HTTP_POST_VARS["action"]))
    $iAction = $HTTP_POST_VARS["action"];
else if (isset($HTTP_GET_VARS["action"]))
    $iAction = $HTTP_GET_VARS["action"];
else
    $iAction = "";

if (isset($HTTP_POST_VARS["Firstname"])) $sFirstname="".$HTTP_POST_VARS["Firstname"]; else $sFirstname="";
if (isset($HTTP_POST_VARS["Surname"])) $sSurname="".$HTTP_POST_VARS["Surname"]; else $sSurname="";
if (isset($HTTP_POST_VARS["Address"])) $sAddress="".$HTTP_POST_VARS["Address"]; else $sAddress="";
if (isset($HTTP_POST_VARS["Zip"])) $sZip ="".$HTTP_POST_VARS["Zip"]; else $sZip="";
if (isset($HTTP_POST_VARS["City"])) $sCity ="".$HTTP_POST_VARS["City"]; else $sCity="";
if (isset($HTTP_POST_VARS["Phone"])) $sPhone ="".$HTTP_POST_VARS["Phone"]; else $sPhone="";
if (isset($HTTP_POST_VARS["Phone2"])) $sPhone2 ="".$HTTP_POST_VARS["Phone2"]; else $sPhone2="";
if (isset($HTTP_POST_VARS["Email"])) $sEmail ="".$HTTP_POST_VARS["Email"]; else $sEmail="";
if (isset($HTTP_POST_VARS["Web"])) $sWeb ="".$HTTP_POST_VARS["Web"]; else $sWeb="";
if (isset($HTTP_POST_VARS["Function"])) $sFunction ="".$HTTP_POST_VARS["Function"]; else $sFunction="";
if (isset($HTTP_POST_VARS["FamilyMembers"])) $sFamilyMembers ="".$HTTP_POST_VARS["FamilyMembers"]; else $sFamilyMembers="";
if (isset($HTTP_POST_VARS["FamilyMemberCount"])) $iFamilyMemberCount=intval($HTTP_POST_VARS["FamilyMemberCount"]); else $iFamilyMemberCount=1;
if (isset($HTTP_POST_VARS["Pwd"])) $sPassword="".$HTTP_POST_VARS["Pwd"]; else $sPassword="****";
if (isset($HTTP_POST_VARS["Katteri"])) $sKatteri="".$HTTP_POST_VARS["Katteri"]; else $sKatteri="";
if (isset($HTTP_POST_VARS["UpdateID"])) $iUpdateID=intval($HTTP_POST_VARS["UpdateID"]); else $iUpdateID=1;

if ($iPage==1) {

    $sSQL = " update sza_members set " .
            " address = '" . $sAddress . "', " .
            " zip = '" . $sZip . "', " .
            " city = '" . $sCity . "', " .
            " phone = '" . $sPhone . "', " .
            " phone2 = '" . $sPhone2 . "', " .
            " email = '" . $sEmail . "', " .
            " web = '" . $sWeb . "', " .
            " function = '" . $sFunction. "', " .
            " katteri = '" . $sKatteri. "', " .
            " family_members = '" . $sFamilyMembers . "', " .
            " passwd = '" . $sPassword . "' " .
            " where id = " . $member->ID;
    $conn->ExecSQL($sSQL);
    $conn->CloseRS();

}
else if ($iPage==2) {
    if ($iAction == "update")
    {
        if (isset($HTTP_POST_VARS["KillingIDs"])) $sIDs="".$HTTP_POST_VARS["KillingIDs"]; else $sIDs="";
        if (isset($HTTP_POST_VARS["Status"])) $arrStatus=$HTTP_POST_VARS["Status"]; else $arrStatus=array();
        if (isset($HTTP_POST_VARS["Sex"])) $arrSex=$HTTP_POST_VARS["Sex"]; else $arrSex=array();

        if ($sIDs!="") {
            $arrIDs = split("/", $sIDs);
            for ($j=0; $j<count($arrStatus); $j++) {
                $sSQL = " update sza_killinger set " .
                        " status = '" . $arrStatus[$j] . "', "  .
                        " sex = '" . $arrSex[$j] . "'" .
                        " where user_id = " . $member->ID .
                        " and id = " . $arrIDs[$j];
                //echo $sSQL . "<br>";
                $conn->ExecSQL($sSQL);
                $conn->CloseRS();
            };
        }
    else if ($iAction == "delete")
    {
        if (isset($HTTP_POST_VARS["kid"])) $ikid = intval($HTTP_POST_VARS["kid"]); else $ikid = 0;

        if ($conn->ExecSQL("select killing_id from sza_killinger where id = '".$kid."' AND user_id = '".$member->ID."'") > 0)
        {
            $conn->GetNextRow();
            $killing_id = $conn->oRow["killing_id"];
        }
        else
            $killing_id = 0;

        if ($killing_id != 0)
        {
            $conn->ExecSQL("delete from sza_killinger where id = '".$kid."' AND user_id = '".$member->ID."'");
            if ($conn->ExecSQL("select id from sza_killinger where killing_id = '".$killing_id."' AND user_id = '".$member->ID."'")<=0)
                $conn->ExecSQL("delete from sza_killing where id = '".$killing_id."' AND user_id = '".$member->ID."'");
        }
else if ($iPage==3) {
    if (isset($HTTP_POST_VARS["beskrivelse"])) $iBeskrivelse="".$HTTP_POST_VARS["beskrivelse"]; else $iBeskrivelse="";

    $sFilename="";
    $sDestFile = "";
    $sTmp = "billede";
    if (isset($HTTP_POST_FILES[$sTmp])) {
        $oFilename = $HTTP_POST_FILES[$sTmp]["tmp_name"];
        $oFilename_name = "".$HTTP_POST_FILES[$sTmp]["name"];
    }

    if ((isset($oFilename)) && ($oFilename != "none")) {
        $sSQL = " insert into sza_form_userfiles " .
                " (update_id, form_id, mail, filename) " .
                " values (" . getUpdateID() . ", 5, " .
                " '', '')";
        $conn->ExecSQL($sSQL);
        $conn->CloseRS();

        $iUserfileID=0;
        $sSQL = " select last_insert_id() as tid from sza_form_userfiles ";
        if (($conn->ExecSQL($sSQL) > 0) && ($conn->GetNextRow())) {
            $iUserfileID=$conn->oRow["tid"];
        }
        $conn->CloseRS();

        $sFiletype = "";
        $iPos = strrpos($oFilename_name, ".");
        if (intval($iPos) > 0) $sFiletype = substr($oFilename_name, $iPos+1);

        if ($sFiletype != "") {
            $sFilename = "frm_" . $iUserfileID . "." . $sFiletype;

            $sSQL = " update sza_form_userfiles set " .
                    " filename = '" . $sFilename . "' " .
                    " where id = " . $iUserfileID;
            $conn->ExecSQL($sSQL);
            $conn->CloseRS();

            $sDestFile="upl/files/" . substr("".$iUserfileID,-1) . "/" . $sFilename;
            copy($oFilename, $sDestFile);

        }

    $sSQL = "update sza_opdraet set description = '".$iBeskrivelse."'";
    if ($sDestFile != "")
        $sSQL .= ", filename = '".$sPath . $sDestFile."'";
    $sSQL .= " where member_id = '".$member->ID."'";
    $conn->ExecSQL($sSQL);
}
else if ($iPage==4) {
    if (isset($HTTP_POST_VARS["race"])) $iRace="".$HTTP_POST_VARS["race"]; else $iRace="";
    if (isset($HTTP_POST_VARS["tekst"])) $iTekst="".$HTTP_POST_VARS["tekst"]; else $iTekst="";

    if (isset($HTTP_POST_VARS["hankat_navn"])) $iHankatNavn="".$HTTP_POST_VARS["hankat_navn"]; else $iHankatNavn="";
    if (isset($HTTP_POST_VARS["hankat_fodt"])) $iHankatFodt="".$HTTP_POST_VARS["hankat_fodt"]; else $iHankatFodt="";
    if (isset($HTTP_POST_VARS["hankat_titel"])) $iHankatTitel="".$HTTP_POST_VARS["hankat_titel"]; else $iHankatTitel="";
    if (isset($HTTP_POST_VARS["hankat_ems"])) $iHankatEms="".$HTTP_POST_VARS["hankat_ems"]; else $iHankatEms="";

    if (isset($HTTP_POST_VARS["far_navn"])) $iFarNavn="".$HTTP_POST_VARS["far_navn"]; else $iFarNavn="";
    if (isset($HTTP_POST_VARS["mor_navn"])) $iMorNavn="".$HTTP_POST_VARS["mor_navn"]; else $iMorNavn="";
    if (isset($HTTP_POST_VARS["farfar_navn"])) $iFarfarNavn="".$HTTP_POST_VARS["farfar_navn"]; else $iFarfarNavn="";
    if (isset($HTTP_POST_VARS["farmor_navn"])) $iFarmorNavn="".$HTTP_POST_VARS["farmor_navn"]; else $iFarmorNavn="";
    if (isset($HTTP_POST_VARS["morfar_navn"])) $iMorfarNavn="".$HTTP_POST_VARS["morfar_navn"]; else $iMorfarNavn="";
    if (isset($HTTP_POST_VARS["mormor_navn"])) $iMormorNavn="".$HTTP_POST_VARS["mormor_navn"]; else $iMormorNavn="";

    if (isset($HTTP_POST_VARS["far_ems"])) $iFarEms="".$HTTP_POST_VARS["far_ems"]; else $iFarEms="";
    if (isset($HTTP_POST_VARS["mor_ems"])) $iMorEms="".$HTTP_POST_VARS["mor_ems"]; else $iMorEms="";
    if (isset($HTTP_POST_VARS["farfar_ems"])) $iFarfarEms="".$HTTP_POST_VARS["farfar_ems"]; else $iFarfarEms="";
    if (isset($HTTP_POST_VARS["farmor_ems"])) $iFarmorEms="".$HTTP_POST_VARS["farmor_ems"]; else $iFarmorEms="";
    if (isset($HTTP_POST_VARS["morfar_ems"])) $iMorfarEms="".$HTTP_POST_VARS["morfar_ems"]; else $iMorfarEms="";
    if (isset($HTTP_POST_VARS["mormor_ems"])) $iMormorEms="".$HTTP_POST_VARS["mormor_ems"]; else $iMormorEms="";

    $sFilename="";
    $sDestFile = "";
    $sTmp = "billede";
    if (isset($HTTP_POST_FILES[$sTmp])) {
        $oFilename = $HTTP_POST_FILES[$sTmp]["tmp_name"];
        $oFilename_name = "".$HTTP_POST_FILES[$sTmp]["name"];
    }

    if ((isset($oFilename)) && ($oFilename != "none")) {
        $sSQL = " insert into sza_form_userfiles " .
                " (update_id, form_id, mail, filename) " .
                " values (" . getUpdateID() . ", 5, " .
                " '', '')";
        $conn->ExecSQL($sSQL);
        $conn->CloseRS();

        $iUserfileID=0;
        $sSQL = " select last_insert_id() as tid from sza_form_userfiles ";
        if (($conn->ExecSQL($sSQL) > 0) && ($conn->GetNextRow())) {
            $iUserfileID=$conn->oRow["tid"];
        }
        $conn->CloseRS();

        $sFiletype = "";
        $iPos = strrpos($oFilename_name, ".");
        if (intval($iPos) > 0) $sFiletype = substr($oFilename_name, $iPos+1);

        if ($sFiletype != "") {
            $sFilename = "frm_" . $iUserfileID . "." . $sFiletype;

            $sSQL = " update sza_form_userfiles set " .
                    " filename = '" . $sFilename . "' " .
                    " where id = " . $iUserfileID;
            $conn->ExecSQL($sSQL);
            $conn->CloseRS();

            $sDestFile="upl/files/" . substr("".$iUserfileID,-1) . "/" . $sFilename;
            copy($oFilename, $sDestFile);

        }

    $sSQL = "update sza_avlskat set race = '".$iRace."', tekst = '".$iTekst."', hankat_navn = '".$iHankatNavn."', hankat_titel = '".$iHankatTitel."', hankat_ems = '".$iHankatEms."', hankat_fodt = '".$iHankatFodt."', far_navn = '".$iFarNavn."', far_ems = '".$iFarEms."', mor_navn = '".$iMorNavn."', mor_ems = '".$iMorEms."', farfar_navn = '".$iFarfarNavn."', farfar_ems = '".$iFarfarEms."', farmor_navn = '".$iFarmorNavn."', farmor_ems = '".$iFarmorEms."', morfar_navn = '".$iMorfarNavn."', morfar_ems = '".$iMorfarEms."', mormor_navn = '".$iMormorNavn."', mormor_ems = '".$iMormorEms."'";
    if ($sDestFile != "")
        $sSQL .= ", billede = '".$sPath . $sDestFile."'";
    $sSQL .= " where user_id = '".$member->ID."'";

    $conn->ExecSQL($sSQL);
    //echo $sSQL;
}
$conn->Disconnect();

$sBackURL = "index.php?SectionID=232&Updated=1&Page=" . $iPage . "&" . time();
if ($sBackURL != "") header ("Location: " . $sBackURL);
?>
Avatar billede ymerdryz Nybegynder
06. februar 2006 - 22:25 #5
Ny har jeg fået lavet er database:

CREATE TABLE `medlemmer` (
  `id` int(11) NOT NULL default '0',
  `hold` varchar(40) NOT NULL default '',
  `navn` varchar(20) NOT NULL default '',
  `eftern` varchar(40) NOT NULL default '',
  `adresse` varchar(60) NOT NULL default '',
  `post` int(11) NOT NULL default '7600',
  `by` varchar(30) NOT NULL default '',
  `tel` varchar(20) NOT NULL default '',
  `mob` varchar(20) NOT NULL default '',
  `email` varchar(100) NOT NULL default ''
) TYPE=MyISAM;

Jeg bruger dette script til at se den.

<?PHP
mysql_connect("localhost", "brugernavn", "adgangskode");
mysql_select_db("databasenavn");

$sql = mysql_query("SELECT id, navn, eftern, adresse, post, by, tel, mob,email,) as tid FROM medlemmer  ORDER by hold asc");
              while($row = mysql_fetch_array($sql)) {

                echo "<table width='400'>
                <tr>
                    <td colsan='2'><h3>$row[hold]</h3></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td width='100' height='20'><font face='verdana' size='-2'>Navn:</td>
                    <td width='200'><font face='verdana' size='-2'>$row[navn]</font></td>
                <tr>
                    <td width='100' height='20'><font face='verdana' size='-2'>Efternavn:</td>
                    <td width='200'><font face='verdana' size='-2'>$row[eftern]</font></td>
                <tr>
                    <td width='100' height='20'><font face='verdana' size='-2'>Adresse:</td>
                    <td width='200'><font face='verdana' size='-2'>$row[adresse]</font></td>
                <tr>
                    <td width='100' height='20'><font face='verdana' size='-2'>Post nr:</td>
                    <td width='200'><font face='verdana' size='-2'>$row[post]</font></td>
                <tr>
                    <td width='100' height='20'><font face='verdana' size='-2'>By:</td>
                    <td width='200'><font face='verdana' size='-2'>$row[by]</font></td>
                <tr>
                    <td width='100' height='20'><font face='verdana' size='-2'>Telefon:</td>
                    <td width='200'><font face='verdana' size='-2'>$row[tel]</font></td>
                <tr><tr>
                    <td width='100' height='20'><font face='verdana' size='-2'>Mobil:</td>
                    <td width='200'><font face='verdana' size='-2'>$row[mob]</font></td>
                <tr>
                    <td width='100' height='20'><font face='verdana' size='-2'>E-Mail:</font></td>
                    <td><font face='verdana' size='-2'><a href='mailto:$row[email]'>$row[email]</a></font></td>
                </tr>
               </table>

                ";

              }
                if($id == NULL){
                echo "";
                }

?>

Men jeg får denne fejl:

Parse error: parse error, unexpected T_STRING in /var/www/hotels/.dk/kirk-design/html/medlemmer.php on line 7

Nogle der har et godt råd
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2006 - 23:02 #6
Undskyld jeg forsøgte at hjælpe dig !!!

Bay....
Avatar billede ymerdryz Nybegynder
07. februar 2006 - 13:06 #7
Du behøves ikke at undskylde, det var mig selv der bad om det :o) - Jeg mente ikke noget ondt med mit svar, ville bare skrive at det ikke var links jeg havde brug for, så der ikke var andre der begyndte at sende links til html.dk, hotscripts.com mm.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2006 - 13:29 #8
Du skriver i dit spm.
..............eller om der overhoved er nogle der er interesseret i at lave det for point.

Jeg giver dig et forslag som du i store træk kun skal copy/paste .. så der er vel ingen grund til at den dybe tallerken skal 'opfindes' igen

Kan dog ikke nære mig i at sende dig endnu et link - på et helt færdigt medlemskartotek.

http://www.vigforeningsprogram.dk/e107/news.php
Avatar billede ymerdryz Nybegynder
07. februar 2006 - 19:52 #9
Mange tak for linket ibtage :o) - Undskyld jeg kom til at give mig selv poing - Er der en måde hvorpå jeg kan give dig point istedet for. Jeg syntes du fortjener dem. VIG er meget brugbart
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2006 - 20:39 #10
Ja.. det er der - du skal oprette et nyt spm. som du kalder >point til ibtage<
og i teksten skal du huske at henvise til dette spm.

point for svar på  spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/685827
Avatar billede ymerdryz Nybegynder
07. februar 2006 - 21:27 #11
Så er spørgsmålet oprettet :o)