Avatar billede janl2000 Nybegynder
06. februar 2006 - 16:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

en tabel / reklame som hele tiden vises på samme sted

Hej

Hvordan får jeg en tabel / reklame til at stå på samme sted på skærmen når jeg scroller. Den skal altså følge med når jeg scroller så jeg hele tiden kan se den.
Avatar billede janl2000 Nybegynder
06. februar 2006 - 16:36 #1
det jeg godt kunne tænke mig er noget lignende effekten på "Din bestilling" http://www.just-eat.dk/menucard.asp?menucardid=770
Avatar billede johan.o Nybegynder
06. februar 2006 - 20:34 #2
Linket du viser, benytter et script til at opnå den effekt du ser. Hvis du blot vil fikserer reklamen et sted på skærmen, mener jeg at du kan bruge :

style="position: fixed; left: 50px; top: 50px"

så skulle den blive placeret 50px til højre og 50px ned fra venstre hjørne af skærmen.

Men har aldrig selv brugt position: fixed, så lad høre hvordan det virker :)

Mvh. Johan
Avatar billede janl2000 Nybegynder
07. februar 2006 - 15:05 #3
hmm det hjalp mig jo ikke meget, er der andre, ved at tv2 brugte det på et tidspunkt men ikke mere
Avatar billede janl2000 Nybegynder
07. februar 2006 - 15:25 #4
Avatar billede johan.o Nybegynder
07. februar 2006 - 15:26 #5
Er ikke helt sikker på hvad du mener med at det ikke hjalp dig meget. Er det fordi du vil have nøjagtig samme løsning som på det site du henviser til, eller er det fordi du ikke kan få position fixed til at virke.

Mvh. Johan
Avatar billede johan.o Nybegynder
07. februar 2006 - 15:28 #6
Ja, okay den ligner jo absolut meget den anden, så du vil altså have samme funktionalitet. Jamen så må du da meget undskylde.

Mvh. Johan
Avatar billede janl2000 Nybegynder
07. februar 2006 - 15:34 #7
ja jeg vil have den helt samme funktionalitet mht. til scroll og at boxen følger med.
Avatar billede janl2000 Nybegynder
08. februar 2006 - 16:59 #8
Lukker spg - har flyttet det til http://www.eksperten.dk/spm/686429