Avatar billede sen60 Nybegynder
06. februar 2006 - 14:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

NTFS vs. diskettedrev

Har lige installeret XP med filsystem NTFS.
Kan ikke få adgang til data på diskette.
Kan ikke formatere disketten.
Kan ikke kopiere disketten.
Får hver gang pop-op meddelelsen: Indsæt disk og prøv igen.
Diskdrevet er afprøvet på anden PC og virker fint.
Hvad kan problemet være med hensyn til adgang til data på disketten. Har prøvet forskellige disketter, som kan læses på anden PC med XP FAT 32?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
06. februar 2006 - 14:38 #1
Tror snarere det er diskettedrevet der enten er i stykker eller ved at gå i stykker. De fejl fik jeg også da mit drev var i stykker.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2006 - 14:38 #2
Gælder det alle disketter ??
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
06. februar 2006 - 14:48 #3
Nej, ikke disketterne men drevet, selvom disketterne også let går i stykker.

Du kan prøve at bytte om på de to drevs du refererer til, og så se om det gør nogle forskel. Flytter fejlen med det mistænkelige drev, og kan nye "ren" xp nu læse disketterne.
Avatar billede sen60 Nybegynder
06. februar 2006 - 16:19 #4
Har løst problemet.
Den metaldækplade, der sad i slottet til diskettedrevet var for tæt på den roterende tallerken i bunden af diskettedrevet og forhindrede at denne kunne dreje rundt.
Hvem kunne også vide det, når der ikke havde været mislyde?
Send mig et svar og pointene er dine for interessen.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
06. februar 2006 - 16:26 #5
Nej tak, tag dem bare selv. Du løste jo selv problemet, men jeg har godt nok aldrig hørt om sådan en fejl før.
Avatar billede sen60 Nybegynder
06. februar 2006 - 17:10 #6
OK.
Kendte heller ikke selv til problemet.