Avatar billede makalay Nybegynder
06. februar 2006 - 11:02 Der er 5 kommentarer

Brugervenlighedsvurdering af makalay.dk

Hej, jeg kunne godt tænke mig, hvis der var et par stykker, som ville gennemteste denne site: www.makalay.dk

Personerne må gerne melde sig først, så vi ved, hvilke navne der teste fx dankortsystemet.

Derudover vil jeg meget gerne høre lidt om vurderingen af hele sitet, hvad der godt, og hvad der kunne gøres bedre!

Venlig hilsen
Lasse Juhl
Juhl@makalay.dk
Avatar billede makalay Nybegynder
06. februar 2006 - 15:33 #1
Slet ingen der har lyst til at hjælpe
Avatar billede mobius6 Juniormester
06. februar 2006 - 18:07 #2
jeg ikke tid til at gennemtesten noget men kan da komme med lidt blandet indput:

- topbanneret er (uanset hvor funky fresh underground hipt på den rigtige måde det måtte være) en øjebæ af karat, og trækker hele sitet og oplevelsen grælt ned.

- undermenuen har en pudsig ordeling midt i et navn (bør rettets) i det hele taget bør der nok kigges på undermenuen?

- der er indtil flere ret pudsige produktbeskrivelser, som er meget mangelfulde
fx. smartcase materiale "gold", ja køber hvedgodt at det ikke er guld der tales om (for 195.-) men er plast, farvet allumiium, eler hvad er det?

- ved menuskift loader HELE siden igen, det er super amatøragtigt og bør rettes inden i launcher.

-enkelte produktgrupper har kun 1 eller 2 items, drop disse grupper il i har mere at fylde i, kun 1 produkt i en gruppe virker ikke godt på en køber.

- det kan godt være det bare er mig, men support over MSN?
det er jo en fin service igrunden, men på en eller anden måde "virker" det "forkert"?

- der bruges "de" tiltaleform visse steder, drop det, absolot ingen i kundesegmentet forventer at blive tiltalt i "de" form. det virker fjollet og "forkert"

- alt produktbeskrivende text bør ikke være "bold2 (kun prisen)

anyway, det ser eller fint ud på produktfronten, gode gedigne units og tilmed fine prise på enkelte produkter, visse har 30 dages leveringstid, det er nok lige i overkanten?

godt initiativ, gode produkter og et system som overordnet ser ud til at fungere.
designet bør dog have en ordentlig tur.
Avatar billede Bennysørensen Praktikant
12. februar 2006 - 23:47 #3
Hej Malakay.

Lidt forskelligt:

Det er ikke behageligt at læse menupunkter med all caps: Almindelig tegnsætning er bedre...DET HER ER TRÆLST AT LÆSE I LÆNGDEN, og det bliver ikke bedre af at skriften er med fed. Generelt er all caps over hele siden en rigtig, rigtig dårlig idé. Det ER nemmest at læse almindelig skrift uden fed.

Banneret i toppen mener jeg også er en anelse overgearet...det skal vist ligne en hel masse, men derfor kan jeg ikke se hvad det går ud på.

Jeg synes at starten af "Om Malakay" fungerer helt fint, ikke mange skriver om at man ikke kan prøve varer på nettet, og at butikken tager hensyn til det :o)

Jeg undrer mig over at "Service" i bunden er blandet sammen med mærkenavnene...jeg troede at det var et mærke da jeg så det.

Med hensyn til antallet af kategorier synes jeg ikke at det er problem at der visse af dem kun har én...der kommer vel flere varer undervejs.

På Kontakt Os er alting centreret, hvilket jeg ikke selv ville vælge...det er meget nemmere at lade øjet løbe ned over en venstrestillet liste.

Jeg synes at menuen i venstre side, den generelle, kunne trænge til et eftersyn...I kunne dele den op så I ikke blandede jeres serviceoplysninger med jeres varer, og så Forside ikke stod proppet ind i toppen.

Jeg  mener generelt at I skal tænke over hvilke indgange I skal have...I har pt. tre: På køn (guys/girls), på mærker og på varekategorier. Med det nuværende antal varer ser man de samme items masser af gange, så det virker lidt overflødigt...en enkelt indgang + en søgemaskine ville fungere bedre. Jeg ved ikke hvor mange produkter I regner med at komme op på, men det virker underligt at Punge springer direkte ind på en vareoversigt, men Pandebånd tvinger én til at klikke på "Frank Dandy"...kunne det ikke være lavet mere konsekvent?

Reklamerne i højre side irriterer mig bare: De tager en masse plads, og SÅ fede er de heller ikke.
Avatar billede Bennysørensen Praktikant
12. februar 2006 - 23:49 #4
Hov, dét får jeg jo aldrig points for... :o)
Avatar billede mobius6 Juniormester
14. marts 2006 - 14:50 #5
lukketid?
;-)