Avatar billede -godfather- Nybegynder
06. februar 2006 - 10:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med harddisk

Da jeg startede min computer den anden dag fik jeg en mystisk fejlmeddelse som jeg aldrig har set før. Under Windows XP opstarten (der hvor den blå bar bevæger sig hen over skærmen) kommer der pludselig BSOD (blue screen of death) med teksten: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME. Genstarter maskinen en del gange med to forskellige udfald:

1. Computeren registrerer harddisken, booter op og går i BSOD samme sted som før. Jeg bemærker at harddisken "tikker" - det lyder som om den kører i ring.

2. Computeren registrerer ikke harddisken og forsøger at boote på cd-rom drevet.

Harddisken der er tale om er en Seagate 300 gb sata. Den er KUN 1½ måned gammel og har hverken været udsat for transport eller stået tændt konstant. Vil sige at forbruget af computeren har været moderat, men den har ikke på nogen måde lidt overlast :) Ydermere kan det heller ikke skyldes varme da jeg har 2x papst 80mm til at blæse direkte på den.

Mit spørgsmål går bare på om den er til at rede eller om den bare skal sendes tilbage til forhandleren som reklamations / garanti sag?

Mvh.
Christian
Avatar billede bennyn Nybegynder
06. februar 2006 - 10:17 #1
Hej Christian..

Det lyder som om læsehovedet ikke rigtig kan indexere, og jeg tror desværre ikke der er andet at gøre end at returnere den til forhandleren.

Eventuelt kan du prøve at sætte den som slave i en anden maskine for at forsøge at hive data ud, men det er lidt tvivlsomt om du får lov..

Held og lykke med det
Avatar billede -godfather- Nybegynder
06. februar 2006 - 10:35 #2
Lyder meget rimeligt - skulle bare have en vurdering :)

Jeg takker.