Avatar billede peterjuul Nybegynder
05. februar 2006 - 20:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ikke plads til DVI-stik

Mit problem er i korte træk, at skærmkablet ikke kan sættes på dvi-udgangen på grafikkortet. Oversiden af stikket på kablet støder mod kanten af kabinettet. Der mangler ca 2 mm. Jeg har forsøgt at finde et andet kabel, men de lader alle til at have samme størrelse. Er der nogen, der er kender et sted, hvor der sælges stik, der ikke fylder så meget i højden? Andre løsningsforslag er selvfølgelig også velkommen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. februar 2006 - 20:48 #1
Kan du ikke blot slibe stikket på skærmkablet med en fil eller noget goft sandpapir ?
Der er ikke nogen ledninger helt derude, så du risikerer ikke at ødelægge noget.
Avatar billede peterjuul Nybegynder
05. februar 2006 - 21:04 #2
Det har jeg tænkt på. Vil der ske noget ved at kabinettet og ydersiden af stikket rører hinanden? Jeg tænker på kortslutninger eller signalforstyrrelser. Hvis jeg skal modificere mit nuværende stik, så skal jeg helt ind til metallet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. februar 2006 - 23:54 #3
Nej, det vil der ikke. Der er i forvejen stel i metallet på ydersiden af stikket, så det betyder intet om det skulle røre metallet på kabinettet.
I forvejen er der jo kontakt når først stikket er sat på.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2006 - 04:58 #4
Havde samme problem, løsnede skruen der holder grafikkortet, og fik lirket det på plads, strammede skruen igen.
Men 2mm er lidt meget at lirke med :-).
Avatar billede peterjuul Nybegynder
30. marts 2006 - 10:10 #5
Nu er det efterhåden lang tid siden, men jeg må da hellere lige give feedback og point. Jeg gik i gang med en fil og fik stikket tilpasset. Jeg måtte fjerne næsten alt plastik på oversiden af stikket, men det virker.

Læg lige et svar.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. marts 2006 - 10:14 #6
Godt du fik det løst. Her kommer svaret :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. marts 2006 - 10:25 #7
Takker for point :)