Avatar billede Peter Birk Nybegynder
05. februar 2006 - 12:14 Der er 2 kommentarer

ingen signal

Hej

Jeg har fået et stort problem. Mit barnebarn har en pc'er som ikke rigtig fungerer siger han. Jeg får makinen med hjem og starter den op, d.v.s. prøver på at starte op, der kommer en besked på skærmen med ordlyden INGET SIGNAL TIL RÅDIGHED  jeg prøver så om det skulle være grafikkortet som sidder løst men det er det ikke, men nu kommer der bare biblyd med en varighed på ca. 3 sek. derefter kort ophold og så 3 sek. igen.
Jeg har observeret at der ligger en tynd løs ledning i kabinettet som har  3 ledninger og et lille hvid stik for enden den går til dvd drevet, kan der være derfor biblyden kommer, og hvor skal den i såfald sættes i.
Avatar billede levithan Nybegynder
05. februar 2006 - 12:32 #1
det bud kunne være defekte ram. hvis du har mulighed så prøv en anden stang
Avatar billede Peter Birk Nybegynder
05. februar 2006 - 16:05 #2
det var en ramfejl, jeg har flyttet til en anden stang, og nu starter maskinen op og stiller sig på kommandopromp, når jeg starter op i kommandopromt stiller curseren  sig på c:\. Jeg har forsøgt at med at starte op på windows 98 men der sker ingenting, jeg kan ikke komme videre bla. fordi jeg ikke kan find : på mit tastetur når jeg taster : kommer der > hvordan kommer jeg videre??
DET ER INSTALLERET WINDOWS 98 PÅ MASKINEN