Avatar billede verbatim12 Nybegynder
28. april 2001 - 22:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SPDif kabling

Jeg har et SB Live Platinum 5.1 osv kort.
kortet har en SPDif udgang der skulle kunne forbindes til mit surround med 5.1 indgangen

Jeg mangler bare et kabel med SPDif i den ene ende og seks phono stik i den anden.

Er der nogen der kan fortælle hvor sådan noget skaffes?
Avatar billede Beach Mester
28. april 2001 - 22:23 #1
Det kan det ikke, du skal bruge coax - digital udgangen på lydkortet og den digitale coax indgang på din forstærker!

//Beach
Avatar billede Beach Mester
28. april 2001 - 22:24 #2
Men du kan finde alt hvad der findes af ekstra udstyr til SB-kort her:
http://www.xs-sound.dk/

//Beach
Avatar billede lnr Nybegynder
29. april 2001 - 01:16 #3
En spdif udgang er en digital udgang
hvori de 5+1 kanaler ligger kodet i det digitale signal. d.v.s. at du ikke kan få en ledning der går fra en digital udgang til 5+1 analoge kanaler.
For at du kan bruge den digitale udgang bliver din forstærker nød til at have en digital indgang og den ledning du skal bruge er et RCA/PHONO
til RCA/PHONO kabel.
Den billige løsning er at brug en almindelig RCA/PHONO ledning.Den dyre og den rigtigste løsning er samme RCA/PHONO ledning men med et specielt 75 ohm´s kabel. Denne samt den anden ledning kan købes i enhver elektronik butik