Avatar billede wizzd Nybegynder
05. februar 2006 - 10:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med 'critical battery alarm' i XP

Hejsa

Jeg har et problem efter jeg har ominstalleret min bærbare.

Hvor jeg før kunne vælge batterialarmerne til hhv. 10% for advarsel og 3% til 'gå i dvale', kan jeg nu som minimum vælge 33% for begge - så snart jeg kører skyderen ned under 33% hopper den derop igen.

Det synes jeg er lidt irriterende da jeg naturligvis gerne vil kunne udnytte mit batteri lidt mere.

Nogen forslag til hvad der kan gøres?

MVH
Daniel
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. februar 2006 - 12:50 #1
Har du installeret alle driverne til din bærbare fra producentens hjemmeside ?

Jeg tror at windows ikke kender detaljerne i dit strømstyringsmodul og derfor falder tilbage til nogle standard-værdier.
Avatar billede wizzd Nybegynder
05. februar 2006 - 23:27 #2
jeg har installeret alle drivere...

det er lidt sært; mit batteri holder ikke ret lang tid (ca. 25 min) ... og jeg prøver at få det til at vare lidt længere ved at "træne" det - hvor jeg lader og aflader det 100%, og hver gang jeg gør det kan jeg stille skyderen længere ned... jeg har gjort det for 3. gang idag og nu er jeg nede på 17 % ... sært synes jeg. Laver XP mon nogle målinger på batteriet?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. februar 2006 - 23:50 #3
Nej, men den "spørger batteriet". Det er faktisk lidt intelligent og kan godt selv fortælle hvor meget strøm det indeholder. På de fleste sidder der også en knap hvor man så kan aflæse hvor meget strøm der er på batteriet, på nogle små dioder.
Avatar billede wizzd Nybegynder
06. februar 2006 - 09:59 #4
ok det er jo smart nok... men er det muligt at 'override' windows så jeg selv kan bestemme hvornår den skal gå i dvale?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. februar 2006 - 12:36 #5
Ja, du kan jo i strømstyringen i kontrolpanelet, sætte at den er "always on", dvs at al strømstyring er deaktiveret og så er det dig der bestemmer.

Dette skal også lige følges op i bios, hvor der sikkert er en "Hibernation at Critical Battery" i power management, der også skal sættes off.
Avatar billede wizzd Nybegynder
24. oktober 2006 - 11:33 #6
tager dem selv