Avatar billede kleber123 Nybegynder
05. februar 2006 - 09:52 Der er 5 kommentarer

Singal fra surround reciever til TV

Hey alle.

Vil lige sige at jeg absolut langt fra er en haj til alt teknisk halløj, så derfor kan mit problem muligvis skyldes uvidenhed eller en banal fejl af undertegnede.

Købe igår en surroundreciever fra Yamaha sammen med et 40" LCD TV fra Amoi. Problemet er at jeg ikke kan få signalet frem. Har brugt RGB som forbindelse. Burde det ikke være nok til at få signal fra recieveren over på tvet? Har sat ext3 til RGB, men det finder intet signal.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
05. februar 2006 - 10:21 #1
Hvis du bruger ext3 indgangene tror jeg kan du kun se input på av kanaler der hører til den aktuelle indgang. Prøv at trykke flere gange på av kanal knappen på fjernbetjeningen for at bladre imellem de forskellige indgange. Du skriver at du har brugt RGB?! Hvodan ser det stik ud?

Vh
Avatar billede kleber123 Nybegynder
05. februar 2006 - 10:37 #2
der er tre stik i hver end af kablet mærket med rød,grøn og blå.
Jeg har prøvet skifte mellem de forskellige indgange men der vises ikke noget signal nogen af stederne.
Virker underligt det skal være så kompliceret. Kan selvfølgelig bare bruge scart men det her skulle være det mest optimale for billedkvaliteten.
Tak for det hurtig svar
Avatar billede ljm21 Praktikant
07. februar 2006 - 16:06 #3
Tillyke med indkøbet, det lyder lækkert :-)

Det kan godt ske det er mig der misforstår noget, men jeg synes der mangler en signalkilde som f.eks. en DVD-afspiller eller noget... Sorround-recieveren i sig selv skal ikke lave noget signal til fjernsynet, den kan kun skifte mellem forskellige kilder. Kan du ikke forklare hvad du har af udstyr, og hvordan du har sat det sammen?

Lars
Avatar billede kleber123 Nybegynder
07. februar 2006 - 16:29 #4
Ja skulle selvfølgelig nævne at det er et yahama surround reciever med indbygget dvd. Med scart stik fungerer det selvfølgelig men RGB er vel et hak bedre?
Avatar billede ljm21 Praktikant
07. februar 2006 - 17:32 #5
Ok, jeg tænkte nok det var noget i den retning :-)
Har du sikret dig at du har sat fjernsynet til en RGB-udgang?

Hvis du har det så skal det virke. Prøv evt. at se i vejledningen til dit fjernsyn hvilke stik der hører sammen med hvilke kanaler. (ja, jeg ved godt man helst ikke skal læse vejledningen, men nogen gange står der noget fornuftigt i dem:-))

Held og lykke med det.

Lars