Avatar billede mahuni Nybegynder
05. februar 2006 - 00:06 Der er 2 kommentarer

Kun tilgå nogle filer

I disse tider hvor mange bliver hacket vil jeg spørge om man med htaccess kan gøre sådan, at brugerne kun kan se nogle filer i en mappe. Fx kun 1.php, 2.php 3.php, mens hvis man 4.php, 5.php og 6.php bliver man sendt videre til en fejlside.

Kan dette lade sig gøre med htaccess? Og i så fald hvordan?
Avatar billede mahuni Nybegynder
05. februar 2006 - 00:50 #1
<Files *.*>
Order Deny,Allow
deny from all
</Files>
<Files faq.php, groupcp.php, index.php, login.php, memberlist.php, modcp.php, posting.php, privmsg.php, profile.php, search.php, viewforum.php, viewtopic.php, viewonline.php>
Order Allow,Deny
allow from all
</Files>
ErrorDocument 403 http://google.com

Dette er hvad jeg indtil videre er kommet frem til. Det giver en internal server error
Avatar billede showsource Seniormester
05. februar 2006 - 13:47 #2
Prøv at droppe kommaer mellem hvert filnavn.

Men der er nu nok mere i det, end bare dette.
Nemmeste vil jo være at lægge filer i et dir hvor man slet ingen rettigheder har.